گیلاس چیست؟

گیلاس میوه‌های هسته‌دار کوچک، گرد و قرمز تیره‌ای هستند که معمولاً از اوایل خرداد تا اواخر مرداد ماه در دسترس مردم قرار میگیرند. بسته به تنوع، که صدها مورد وجود دارد، اندازه و طعم آنها می تواند متفاوت باشد اما معمولاً به یکی از دو دسته تقسیم می شود: شیرین یا ترش

 

گیلاس های  شیرین معمولاً به هنگام آمدن خورده می شوند، در حالی که گیلاس ترش بیشتر در آشپزی استفاده می شود. آشناترین انواع آن شامل گیلاس سیاه سنگی، مورلو و گیلاس اسپانیایی است. همه گیلاس ها دارای یک هسته دار هستند که باید قبل از خوردن یا پختن آن را جدا کرد

 

طیف کاملی از راهنماهای فواید سلامتی ما را کشف کنید و برخی از دستور العمل های مورد علاقه گیلاس ما را بررسی کنید، از گالت فرانژیپان بادام گیلاس گرفته تا پخت کاکائو و جو گیلاس.

 

فواید تغذیه ای

  • یک وعده 80 گرمی گیلاس:

 

  • 38 کیلو کالری / 162 کیلوژول

 

  • 0.7 گرم پروتئین

 

    • گرم چربی

 

  • 9.2 گرم کربوهیدرات

 

  • گرم فیبر

 

  • 168 میلی گرم پتاسیم

 

  • 9 میلی گرم ویتامین C

 

یک وعده 80 گرمی به عنوان یکی از پنج وعده غذایی شما در روز محسوب می شود - این تقریباً 14 گیلاس است. در اینفوگرافیک ما بیشتر بیاموزید: چه چیزی پنج در روز محسوب می شود؟

5 مزیت برتر سلامتی

1. ممکن است فواید ضد التهابی داشته باشد

 

گیلاس به دلیل خواص آنتی اکسیدانی محافظ خود شناخته شده است، حاوی ترکیبات گیاهی به نام آنتوسیانین و سیانیدین است که ممکن است اثرات ضد التهابی داشته باشد. تحقیقات اولیه نشان داده است که این آنتی اکسیدان ها می توانند در شرایط التهابی مانند آرتریت مفید باشند، با این حال، تحقیقات بیشتری برای تکرار این نتایج در مطالعات انسانی مورد نیاز است.

 

2. ممکن است فشار خون را کاهش دهد

 

تحقیقات انجام شده توسط مجله بریتانیایی تغذیه نشان داد که ترکیب آب گیلاس و توت به دلیل محتوای پلی فنل بالا، ترکیبات گیاهی طبیعی که دارای فواید سلامتی هستند، ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند. مطالعه دیگری که به تنهایی آب گیلاس را مورد بررسی قرار داد، فوایدی را برای کنترل فشار خون و کلسترول گزارش کرد.

 

3. ممکن است بهبودی پس از ورزش را افزایش دهد

 

تحقیقات زیادی در مورد گیلاس، و به طور خاص گیلاس ترش، و نقشی که می توانند در ورزش و ریکاوری ورزش داشته باشند، انجام شده است. تحقیقات مجله انجمن بین المللی تغذیه ورزشی نشان داد که نوشیدن آب گیلاس ترش (355 میلی لیتر) به مدت هفت روز قبل و در طول یک مسابقه شدید دویدن درد عضلانی پس از دویدن را به حداقل می رساند. یک مطالعه کوچک دیگر نشان داد که به نظر می رسد آب آلبالو ترش به ریکاوری و عملکرد عضلات پس از ورزش شدید کمک می کند. با این حال، به نظر می رسد که این اثرات مربوط به فعالیت های تحمل وزن است و کسانی که از ورزش های غیر تحمل وزن مانند واترپلو لذت می برند، بعید است که مزایای مشابهی را تجربه کنند.

پس می توان این میوه را در لیست سبد غذایی رژیم ورزشی خود قرار دهید.

 

4. ممکن است خواب را بهبود بخشد

 

گیلاس ترش حاوی غلظت بالایی از مواد شیمیایی گیاهی از جمله ملاتونین است که در تنظیم چرخه خواب ما نقش دارد. تحقیقات متفاوتی در مورد اینکه آیا گیلاس، و به طور خاص آب آلبالو، برای کسانی که مشکل خواب دارند مفید است یا خیر، انجام شده است، اما علائم آن دلگرم کننده است. تحقیقات انجام شده توسط مجله تغذیه اروپایی نشان داد که آب گیلاس ترش برای بهبود کیفیت و مدت زمان خواب مفید است و ممکن است برای کسانی که خواب آشفته دارند مفید باشد، در حالی که یک مطالعه کوچک دیگر نشان می دهد که آب گیلاس ممکن است برای افراد مبتلا به بی خوابی مفید باشد. .

 

5. ممکن است به مبتلایان به نقرس کمک کند

 

تحقیقاتی در مورد اثرات آب آلبالو بر نقرس انجام شده است. یک مطالعه نشان داد که مصرف گیلاس و آب آلبالو در یک دوره دو روزه با کاهش خطر حملات نقرس مرتبط است، در حالی که مطالعه دیگری نشان می دهد که برای کاهش حملات حاد باید حداقل به مدت چهار ماه آب گیلاس مصرف شود. تحقیقات بیشتر نشان می دهد که نوشیدن آب گیلاس سطح اسید اوریک خون (که می تواند باعث حمله نقرس شود) را در داوطلبان سالم کاهش می دهد. با این حال، این نتایج هنوز در یک مطالعه در مقیاس بزرگ شامل شرکت کنندگان مبتلا به نقرس تکرار نشده است. در حال حاضر، قبل از اینکه بتوانیم بگوییم که آب آلبالو از نقرس جلوگیری می کند یا آن را تسکین می دهد، باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

امید.اریم توانسته باشیم موارد جالبی ا زاین میوه خوش مزه را در خدمت شما عزیزان قرار داده باشیم.

سپاس که تا پایان با ما هراه بودید.

منبع:https://jahangirdiet.com