1. سرشار از آنتی اکسیدان های محافظ

 

انبه منبع خوبی از ترکیبات محافظ با خواص آنتی اکسیدانی است، این مواد شیمیایی گیاهی شامل گالوتانین و منگیفرین است. هر دو به دلیل توانایی آنها در مقابله با استرس اکسیداتیو مرتبط با زندگی روزمره و قرار گرفتن در معرض سموم مورد مطالعه قرار گرفته اند.

 

مطالعه‌ای در سال 2012 که روی پوست انبه انجام شد، به این نتیجه رسید که به لطف مواد شیمیایی گیاهی موجود در آن، ممکن است در پیشگیری از چاقی نقش داشته باشد.

 

2. ممکن است به هضم کمک کند

 

یک مطالعه آزمایشی در سال 2018 نشان داد که افراد مبتلا به یبوست مزمن که در یک دوره 4 هفته ای انبه خوردند، بهبود قابل توجهی در علائم خود داشتند، تا حدی به دلیل محتوای فیبر اما به طور بالقوه از سایر ترکیبات موجود در میوه نیز. جالب اینجاست که برگ‌های درخت انبه نیز به لطف مواد شیمیایی گیاهی موجود در برگ‌ها، فعالیت ضد اسهالی بالقوه‌ای دارند.

 

یک مطالعه قبلی روی حیوانات نشان داد که موش های چاق که رژیم غذایی پرچرب داشتند، پس از افزودن انبه به رژیم غذایی، میکرو فلور روده را بهبود بخشیدند. مطالعات نشان می دهد که این ممکن است به لطف پلی فنول ها، ترکیبات محافظ مانند گالو تانن در میوه باشد. فیتوکمیکال‌های انبه نیز برای اثرات محافظتی معده مورد مطالعه قرار گرفته‌اند، که هم خواص ضدالتهابی و هم آنتی‌اکسیدانی را به دستگاه گوارش ارائه می‌کنند و حتی ممکن است به کاهش التهاب در شرایطی مانند کولیت اولسراتیو کمک کنند.

علاوه بر این ممکن است در رژیم کاهش وزن نیز موثر باشد.

 

3. ممکن است از سلامت قلب حمایت کند

 

یک مطالعه بر روی حیوانات در سال 2016 نشان داد که منگیفرین مزایای محافظتی قلب از جمله کاهش التهاب را ارائه می دهد. مطالعات بیشتر روی حیوانات نشان می دهد که همین ماده شیمیایی گیاهی ممکن است به تعادل کلسترول کمک کند.

 

در حالی که این مطالعات حیوانی دلگرم کننده است، آزمایشات انسانی وجود ندارد و تحقیقات بیشتری باید انجام شود تا ارزیابی شود که آیا این فواید در انسان نیز تکرار می شود یا خیر.

 

4. ممکن است از سلامت چشم حمایت کند

 

گوشت نارنجی انبه به ما می گوید که سرشار از کاروتنوئید است که از سلامت چشم حمایت می کند. به ویژه، آنها لوتئین و زآگزانتین دو کاروتنوئید را فراهم می کنند که نقش مهمی در شبکیه چشم بازی می کنند و از آن در برابر نور خورشید و نور آبی ساطع شده از دستگاه های دیجیتال محافظت می کنند. لوتئین و زآگزانتین به ویژه در مبارزه با علائم دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن مفید هستند.

 

آیا انبه برای همه بی خطر است؟

 

مگر اینکه آلرژی داشته باشید، انبه به طور کلی برای اکثر افراد بی خطر شناخته می شود، اگر به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متنوع و متعادل گنجانده شود. با این حال، برخی از افراد حساس ممکن است درماتیت تماسی را از لمس میوه تجربه کنند.

 

منبع:https://jahangirdiet.com