اجازه ندهید آن پوست خاردار شما را بترساند. آناناس به اندازه کافی شیرین است که بتواند با بیشتر آب نبات ها رقابت کند - و فواید سلامتی بیشتری دارد. جولیا زومپانو، متخصص تغذیه، در مورد اینکه چگونه این میوه استوایی خوشمزه سلامت شما را تقویت می کند، صحبت می کند.

مقدار زیادی مواد مغذی را فراهم می کند

آناناس کم کالری و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. یک فنجان تکه های آناناس به شما کمک می کند:

 

ویتامین C: شما حدود یک سوم مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C خود را دریافت خواهید کرد که به رشد و ترمیم بافت کمک می کند. ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند و همچنین ممکن است به مبارزه با سرطان، بیماری قلبی و آرتریت کمک کند.

منگنز: آناناس بیش از 100 درصد مقدار توصیه شده روزانه شما از این عنصر کمیاب ضروری را دارد. منگنز به تشکیل استخوان، پاسخ ایمنی و متابولیسم کمک می کند.

فیبر: تقریباً 10 درصد از نیاز روزانه شما به فیبر در یک فنجان آناناس است. زومپانو می گوید: «فیبر برای یک روده سالم ضروری است و می تواند به شما کمک کند گرسنگی را از بین ببرید. پس صد در صد این میوه لذیذ می تواند در رژیم کاهش وزن شما جای داشته باشد.

ویتامین های گروه: B آناناس دوز سالمی از چندین ویتامین B، از جمله تیامین، نیاسین، B6 و فولات را به شما می دهد. این مواد مغذی به بدن شما کمک می کنند تا انرژی حاصل از غذایی که می خورید را پردازش کند. آنها همچنین برای تشکیل گلبول‌های قرمز جدید، که اکسیژن را به اندام‌ها و بافت‌های شما حمل می‌کنند، حیاتی هستند.

مواد معدنی مختلف: آناناس حاوی چندین ماده معدنی است که بدن شما برای عملکرد مناسب به آن نیاز دارد، از جمله مس، پتاسیم و منیزیم.

باعث بهبودی بافت می شود

متخصصین می‌گویند: آناناس تنها غذایی است که حاوی بروملین است، آنزیمی که به بهبود پوست و بافت‌های شما کمک می‌کند. به نظر می رسد بروملین موادی تولید می کند که با درد و تورم مبارزه می کند.

 

مصرف بروملین از آناناس نیز ممکن است به بهبود پوست شما پس از جراحی یا آسیب کمک کند.

 

با التهاب مبارزه می کند

در ادامه متخصصین توضیح می‌دهند: «التهاب یک فرآیند طبیعی است که در بدن ما برای کمک به مبارزه با بیماری رخ می‌دهد، اما التهاب بیش از حد، به ویژه در دوره‌های طولانی، می‌تواند منجر به شرایطی مانند آرتریت روماتوئید و سرطان شود.» قدرت ضد التهابی موجود در بروملین می تواند به مبارزه با التهاب کمک کند و ممکن است رشد تومورهای خاص را سرکوب کند.

 

البته، خوردن آناناس تضمینی برای سرطان نیست. زومپانو می‌گوید: «اما خوردن مقدار زیادی میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ، از جمله آناناس، راه خوبی برای کمک به پیشگیری از سرطان و سایر بیماری‌ها است.

 

به هضم غذا کمک می کند

در اینجا دلیل دیگری برای تبدیل آناناس به دسر مورد علاقه شما وجود دارد: آناناس حاوی مقدار قابل توجهی فیبر است که با هضم بهتر در ارتباط است. بروملین همچنین به هضم غذا کمک می کند، اگرچه شواهد علمی کافی برای گفتن قطعی وجود ندارد.

 

درد آرتریت را تسکین می دهد

قدرت ضد التهابی بروملین آناناس ممکن است درد را برای افراد مبتلا به آرتروز تسکین دهد. زومپانو پیشنهاد می‌کند: «اگر به دلیل استئوآرتریت مفاصل شما درد می‌کند، آناناس را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، اما بدون مشورت با پزشک، مصرف داروهای خود را قطع نکنید یا دوز مصرفی خود را تغییر ندهید.»

در مقاله بعدی با مطالب مفید دیگری در مورد آناناس شما را شگفت زده خواهیم کرد.

منبع:https://jahangirdiet.com