یک بحث تغذیه وجود دارد که از بین نمی رود: اگر می خواهید وزن کم کنید، آیا باید صبحانه بخورید یا حذف کنید؟ این تصور که صبحانه مهمترین وعده غذایی در روز است به ویژه برای افرادی که رژیم دارند  مدت زیادی است که وجود داشته است. اما به طور فزاینده ای مورد سوال قرار می گیرد.

برخی از متخصصین بر این باورند که:«برخی بیماران با خوردن دو وعده غذایی در روز خوب عمل می‌کنند، در حالی که برخی دیگر اگر صبحانه را حذف کنند دیرتر احساس گرسنگی می‌کنند و پرخوری می‌کنند. «همه ما متفاوت هستیم. شما باید بفهمید چه چیزی برای شما مفید است.»

 

بسیاری از تحقیقات در مورد اهمیت صبحانه ممکن است مغرضانه باشد

مدت‌هاست که اتفاق نظر بر این بوده است که افرادی که صبحانه می‌خورند لاغرتر هستند و خوردن صبحانه به افراد کمک می‌کند کالری کمتری در طول روز مصرف کنند و در نتیجه منجر به کاهش وزن می‌شود پس می تواند در رژیم کاهش وزن آن ها این مسئله جای داشته باشد. اما طبق تحقیقات UAB که در دسامبر 2015 در Critical Reviews in Food Science Nutrition منتشر شد، اثبات وجود ندارد. دکتر کیچین می‌گوید، مشخص شد، اکثر مطالعاتی که صبحانه را با کاهش وزن مرتبط می‌کردند، بر گزارش خود هر فرد مورد مطالعه از آنچه می‌خورد تکیه داشتند، روشی که شواهد ضعیفی ارائه می‌دهد.

 

علاوه بر این، همانطور که ماریون نستله، دکترا، استاد ممتاز تغذیه، مطالعات مواد غذایی و بهداشت عمومی در دانشگاه نیویورک در شهر نیویورک، در وبلاگ خود به نام سیاست غذایی اشاره می کند، بسیاری از مطالعات طرفدار صبحانه توسط شرکای غلات در سراسر جهان تامین مالی شده است.

کیچین  یکی از متخصصین تغذیه در جهان توضیح می‌دهد که تنها راه برای اینکه واقعاً بفهمیم صبحانه نقش مهمی در کاهش وزن دارد یا خیر، نگاه کردن به نتایج آزمایش‌های بالینی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده است، استاندارد طلایی در تحقیقات. و همانطور که مشخص است، یک بررسی سیستماتیک و تجزیه و تحلیل 13 مطالعه از این قبیل که در 30 ژانویه 2019 در مجله BMJ منتشر شد، نشان داد که برعکس این موضوع صادق است: افرادی که صبحانه می خورند کالری بیشتری در طول روز مصرف می کنند، در حالی که کسانی که صبحانه نمی خورند حدود یک پوند بیشتر از وزن خود را از دست می دهند. نسبت به افرادی که برای خوردن صبحانه تعیین شده اند.

 

نویسندگان نتیجه گرفتند: «مطالعه نشان می‌دهد که افزودن صبحانه ممکن است استراتژی خوبی برای کاهش وزن نباشد،» و اضافه کردند که این مورد باز و درست نیست، زیرا کیفیت مطالعات پایین بود. علاوه بر این، چندین مطالعه نشان داده اند که خوردن یک صبحانه با پروتئین بالا ممکن است به کاهش وزن افراد کمک کند.

با این حال شما باید برای داشتن یک رژیم متعادل و علمی و البته نسبت به متابلیسم بدن خود به متخصص تغذیه مراجعه کنید تا او بهترین رژیم ممکن را برای شما نسبت به شرایط شما تجویز کند.

منبع:https://jahangirdiet.com