در قسمت قبل به برخی از خواص آناناس اشاره کردیم و قصد داریم شما را با مواردی دیگر از این فواید آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

 

ممکن است به کاهش وزن کمک کند

اکثر متخصصان کاهش وزن توصیه می کنند که اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید، یک رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات را توصیه می کنند. اما آناناس می تواند BFF (بهترین دوست میوه) رژیم غذایی شما باشد زیرا آنزیم های آن ممکن است به چربی سوزی کمک کند پس می تواند در رژیم کاهش وزن شما جای داشته باشد.

 

زومپانو خاطرنشان می‌کند: «مطالعات روی آناناس به‌عنوان کمکی برای کاهش وزن، فقط مبتنی بر حیوانات است، بنابراین ما به شواهد بیشتری برای این ادعا نیاز داریم». اما افزودن مقداری از این میوه سالم به رژیم غذایی شما مطمئناً نمی تواند ضرری داشته باشد.

 

به ریکاوری بعد از تمرین کمک می کند

وقتی ماهیچه‌های شما سخت کار می‌کنند، التهاب ایجاد می‌کنند - منجر به آن درد اجتناب‌ناپذیری می‌شود که می‌تواند شما را تا سه روز کنار بگذارد. اما ریختن آناناس در اسموتی بعد از تمرین ممکن است به شما کمک کند کمی زودتر به برنامه تمرینی خود بازگردید. زومپانو می‌گوید: «قدرت ضد التهابی موجود در آناناس می‌تواند عضلات را آرام کند و به بهبود سریع‌تر آنها کمک کند.

 

چگونه از آناناس لذت ببریم

آناناس یک میان‌وعده مستقل است که به‌صورت تکه‌ها یا تکه‌های حلقه‌ای شکل بریده می‌شود. اما اگر می خواهید از بریدن آن اجتناب کنید، بسیاری از خواربارفروشی ها آناناس را از قبل برش داده شده ارائه می دهند. آناناس منجمد و کنسرو شده نیز گزینه های خوبی هستند.

 

زومپانو توصیه می کند: «آناناس کنسرو شده را انتخاب کنید که در آب آن بسته بندی شده باشد، نه شربت. آناناس به تنهایی به اندازه کافی شیرین است، بنابراین تا می توانید از شکر اضافه شده خودداری کنید.

 

آناناس نیز مجبور نیست به تنهایی این کار را انجام دهد. این میوه همچنین به خوبی در انواع غذاهای شیرین و خوش طعم قرار می گیرد. این دستور العمل ها الهام بخش هستند:

 

آناناس کبابی با لیموترش و نعناع: آتش شیرینی آناناس را به ارمغان می‌آورد، پس این دستور تهیه آناناس کبابی خوشمزه را امتحان کنید.

آناناس کاراملی شده با تمشک: این دسر سریع آناناس حس لذیذی دارد.

بستنی های تمشک آناناس: با این خوراکی های یخ زده سالم، در هر زمان از سال حال و هوای تابستانی داشته باشید.

سالاد میوه ماست آناناس: این جایگزین خوشمزه را برای سالاد میوه استاندارد سرو کنید.

چه چیزی باعث سلامتی آناناس می شود؟

مشخصات تغذیه ای چشمگیر آناناس آن را به یک دسر، غذای جانبی یا غذای سالم تبدیل می کند. یک وعده یک فنجان (165 گرم) تنها 75 کالری بدون کلسترول، سدیم یا چربی ارائه می دهد.

منبع:https://jahangirdiet.com