همانطور که در بالا گفته شد، گلابی فواید زیادی دارد که در اینجا به برخی از مهمترین آنها اشاره می کنیم.

 گلابی ممکن است سلامت روده را بهبود بخشد

گلابی منبعی غنی از فیبر محلول و نامحلول است که برای سلامت دستگاه گوارش شما حیاتی است. هر میوه گلابی حاوی حدود 6 گرم فیبر است، یعنی 22 درصد فیبر مورد نیاز روزانه. این الیاف با حجیم شدن و نرم شدن مدفوع کار می کنند و باکتری های سالم روده شما را تغذیه می کنند. این پری بیوتیک ها رشد سالم بدن شما را در طول سنین افزایش می دهند و ایمنی شما را تقویت می کنند.

 

یک مطالعه ثابت کرد که گلابی منبع عالی فیبر و ویتامین C به همراه فروکتوز و سوربیتول است. این ترکیب از مواد مغذی موجود در گلابی سلامت روده شما را بهبود می بخشد و از یبوست جلوگیری می کند. حتما گلابی را بدون پوست بخورید زیرا فیبر آن عمدتا در پوست است.

 

 منبع غنی از ترکیبات گیاهی

رنگ سبز گلابی را ترکیبات گیاهی موجود در آن به آن می دهد. این ترکیبات برای شما نیز مفید هستند و گلابی قرمز حاوی آنتوسیانین است. این ترکیبات برای بهبود سلامت و تقویت عروق خونی شما شناخته شده اند. رایج ترین گلابی ها در هند سبز هستند و سرشار از لوتئین و زآگزانتین هستند که برای سلامت چشم ضروری هستند. این ترکیبات در شبکیه چشم جمع می شوند تا از کوری و سایر بیماری های چشمی جلوگیری کنند. آنها همچنین روند بدتر شدن بینایی شما را کند می کنند.

 

 خواص ضد التهابی

خوردن گلابی می تواند از التهاب طولانی مدت یا مزمنی که به سلامتی شما آسیب می زند یا باعث بیماری های قلبی یا دیابت نوع 2 می شود، کمک کند. از آنجایی که گلابی دارای آنتی اکسیدان های فلاونوئیدی است، به مبارزه با التهاب و بهبود ایمنی با دفع بیماری ها کمک می کند. ثابت شده است که مصرف بالای فلاونوئیدها به دلیل خواص ضد التهابی از افراد در برابر بیماری های قلبی و دیابت محافظت می کند. در کنار آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و ویتامین هایی مانند پتاسیم، مس، ویتامین C و ویتامین K نیز به مبارزه با التهاب کمک می کنند.

 اثرات ضد سرطانی

خواص ضد سرطانی ترکیبات موجود در گلابی ثابت شده است. محتوای آنتوسیانین و اسید سینامیک موجود در گلابی می تواند با سرطان مبارزه کند. رژیم های غذایی سرشار از میوه ها به ویژه گلابی از سرطان معده، ریه و مثانه محافظت می کند. علاوه بر این، گلابی سرشار از آنتی اکسیدان های فلاونوئیدی است که می تواند به محافظت در برابر سرطان سینه و تخمدان کمک کند و آن را به یک مکمل ضروری برای رژیم غذایی تبدیل کند.

 

 خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد

خوردن گلابی ممکن است خطر ابتلا به دیابت، در درجه اول دیابت نوع 2 را کاهش دهد. از آنجایی که گلابی سرشار از آنتوسیانین و فیبر است، به پیشگیری از دیابت کمک می کند و برای افراد مبتلا به دیابت مفید است. خوردن پنج گلابی یا بیشتر در هفته به دلیل محتوای آنتوسیانین می تواند شانس ابتلا به دیابت را تا حد زیادی کاهش دهد. علاوه بر این، محتوای فیبر، هضم را کند می کند و به بدن شما اجازه می دهد غذای شما را تجزیه کند و کربوهیدرات ها را جذب کند. این فیبر سطح قند خون را تنظیم می کند و پوست گلابی دارای خواص ضد التهابی است که به آن کمک می کند.

 

 گلابی به حفظ سلامت قلب کمک می کند

میوه گلابی فواید زیادی برای سلامت قلب شما دارد. آنتی اکسیدان های پروسیانیدین موجود در گلابی می توانند بافت قلب را سفت کنند. علاوه بر این، خوردن میوه های گلابی می تواند سطح LDL (کلسترول بد) را کاهش داده و سطح HDL (کلسترول خوب) را افزایش دهد. همچنین، پوست گلابی حاوی آنتی اکسیدانی به نام کوئرستین است که دارای سطوح ضد التهابی است و با کنترل فشار خون و سطح کلسترول به پیشگیری از بیماری های قلبی کمک می کند. همچنین نشان داده شده است که مصرف منظم گلابی خطر سکته مغزی را کاهش می دهد.

 

 گلابی ممکن است به کاهش وزن کمک کند

گلابی کم کالری و سرشار از آب و فیبر است. از این رو، خوردن گلابی می تواند احساس سیری را در شما ایجاد کند و آنها را به غذاهایی عالی برای کاهش وزن تبدیل کند. به عنوان مثال، در مطالعه ای که طی 12 هفته انجام شد، 40 فرد بزرگسال تنها با خوردن دو گلابی در روز حدود 1.1 اینچ از دور کمر خود را از دست دادند. یک مطالعه 10 هفته ای دیگر ثابت کرد که زنانی که روزانه سه عدد گلابی می خورند می توانند به طور متوسط ​​0.84 کیلوگرم در سه هفته کم کنند.

پس می تواند در رژیم کاهش وزن شما جای داشته باشد.