شاید به کارت اومد!!!!

دانستنی های تغذیه

۲۸ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

فواید پیاز برای سلامتی

فواید پیاز برای سلامتی

1. آنتی اکسیدان های زیادی داشته باشید

آنتی اکسیدان ها ممکن است با مبارزه با مولکول های رادیکال آزاد از آسیب سلولی جلوگیری کنند. رادیکال های آزاد زمانی ایجاد می شوند که بدن در معرض تشعشعات یا دود تنباکو قرار می گیرد. این مولکول ها می توانند باعث دیابت، بیماری قلبی و سرطان شوند. با خوردن پیاز می توانید به بدن خود در مبارزه با رادیکال های آزاد کمک کرده و سلامت کلی خود را بهبود ببخشید.

2. کمک به سطح قند خون

اگر دیابت دارید، پیاز یک راه عالی برای کمک به حفظ سطح قند خون شما است. فلاونوئیدهای موجود در پیاز باعث تثبیت سطح گلوکز خون می شود. اگر سطوح پایین باشد، ممکن است علائمی مانند خستگی، اضطراب، سردرد و بسیاری از علائم دیگر را تجربه کنید، پیاز می تواند در رژیم کاهش قند خون به شما کمک شایانی دهد.

3. بهبود سلامت گوارش

پیاز حاوی مقدار زیادی پری بیوتیک و فیبر است. در بدن، این با کمک به هضم، تقویت سیستم ایمنی و کاهش التهاب به بهبود سلامت روده کمک می کند.

4. سرشار از مواد مغذی

پیاز به عنوان یک غذای مغذی در نظر گرفته می شود. این بدان معناست که آنها حاوی تعداد کمی کالری و تعداد زیادی مواد مغذی هستند. آنها منبع عالی پتاسیم و منگنز هستند. پتاسیم به افزایش انرژی و متابولیسم شما کمک می کند. منگنز به بدن در ایجاد بافت همبند کمک می کند، به سلامت استخوان ها کمک می کند و احتمال تشکیل لخته های خون را کاهش می دهد.

5. خواص ضد التهابی

پیاز حاوی آنتی اکسیدانی به نام کورستین است. کوئرستین یک ضد التهاب است و برای مقابله با التهاب در بدن عمل می کند. برای کاهش تورم، کمک به آرتریت و درمان عفونت مثانه عالی است.

6. ممکن است برخی از سرطان ها را دور نگه دارد

اگر در مورد خطر ابتلا به سرطان نگران هستید، ممکن است بخواهید پیاز بیشتری مصرف کنید. محققان دریافتند مصرف متوسط ​​پیاز خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ، حنجره و تخمدان را کاهش می دهد.

7. خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می دهد

مطالعاتی برای کشف رابطه بین کوئرستین و بیماری آلزایمر انجام شده است. این مطالعات ارتباط معنی داری را بین مصرف غذاهای سرشار از کورستین مانند پیاز و احتمال کمتر ابتلا به آلزایمر نشان داد.

8. منبع عالی ویتامین C

آیا می دانستید پیاز حاوی مقدار زیادی ویتامین C است؟ ویتامین C برای عملکرد صحیح بدن شما ضروری است. به تشکیل رگ های خونی کمک می کند، سیستم ایمنی بدن شما را بهبود می بخشد و غضروف را می سازد.

9. از سلامت استخوان پشتیبانی می کند

مطالعات ثابت کرده است که پیاز تراکم استخوان را در برخی افراد بهبود می بخشد. در نتیجه، مصرف پیاز ممکن است به تقویت استخوان ها و کاهش خطر شکستگی برای افراد بالای 50 سال کمک کند.

10. آنتی باکتریال

خواص ضد باکتری آلیسین موجود در پیاز به روده بزرگ کمک می کند تا با باکتری های مضر مبارزه کند. آلیسین ترکیبی است که بوی قوی منحصر به فرد پیاز را می دهد. می توانید آلیسین را به عنوان مبارز خود در برابر سموم و بیماری ها در نظر بگیرید. حالا این چیزی است برای اشک های شادی گریست! پس از خواندن ده فوایدی که پیاز برای سلامتی به ارمغان می آورد، ممکن است تعجب کنید که چگونه می توانید پیاز بیشتری را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. یک راه ساده و سریع برای شروع مصرف بیشتر پیاز، استفاده از Spice World Easy Onion است! دیگر لازم نیست با دردسر پوست کندن و خرد کردن پیاز دست و پنجه نرم کنید زیرا چشمانتان پر از اشک است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بطری پیاز چرخ شده را در یک لحظه فشار دهید. ساده تر از این نمی شود! اگر می خواهید درباره محصول جدید پیاز Spice World اطلاعات بیشتری کسب کنید و از مزایای استفاده از پیاز بیشتر در وعده های غذایی خود بهره مند شوید، برای دستور العمل ها و نکاتی در مورد نحوه افزودن پیاز به وعده های غذایی هفتگی خود از ما به صورت آنلاین بازدید کنید.

منبع:https://jahangirdiet.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
arina

فواید زردآلو برای سلامتی

 

زردآلو فواید زیادی برای سلامتی دارد. اجازه دهید نگاهی به آنها در زیر بیاندازیم.

ممکن است غنی از فیبر باشد

طبق تحقیقات در مجله جهانی گوارش، زردآلو ممکن است غنی از فیبر باشد و بنابراین برای حرکات روده صاف مفید است. فیبر راهی برای حجیم کردن مدفوع است. به این ترتیب، حمل و نقل از طریق روده تا دفع نهایی آن از بدن آسان تر می شود. فیبر شیره معده و گوارشی را تحریک می کند که به جذب مواد مغذی و تجزیه غذا برای پردازش آسان تر کمک می کند. علاوه بر این، فیبر همچنین حرکت پریستالتیک دستگاه گوارش را فعال می کند و این حرکات ماهیچه های صاف همان چیزی است که حرکات روده شما را تنظیم می کند. بنابراین، زردآلو اغلب به آن دسته از بیمارانی توصیه می شود که به دلیل خاصیت ملین خود به طور مرتب از یبوست رنج می برند همچنین به همین علت می تواند در رژیم کاهش وزن نیز جای داشته باشد

 

ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشد

زردآلو ممکن است راهی فوق‌العاده برای محافظت از قلب شما در برابر انواع بیماری‌ها، از جمله تصلب شرایین، حملات قلبی و سکته مغزی باشد. مقدار زیاد ویتامین C و همچنین پتاسیم و فیبر غذایی ممکن است به سلامت قلب و عروق کمک کنند.

 

طبق تحقیقاتی که توسط دکتر Lien Ai Pham-Huy، مرکز پزشکی دانشگاه استنفورد، ایالات متحده انجام شد، آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C از قلب در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند. علاوه بر این، پتاسیم ممکن است با کاهش تنش رگ‌ها و شریان‌ها به کاهش فشار خون کمک کند، در حالی که فیبر رژیم غذایی کلسترول اضافی را از پوشش رگ‌ها و سرخرگ‌ها می‌ریزد، در نتیجه آنها را پاک کرده و فشار روی قلب را کاهش می‌دهد. در مجموع، این خواص زردآلو ممکن است آن را برای تقویت سلامت قلب ایده آل کند. [6]

 

ممکن است متابولیسم را افزایش دهد

سطح مایعات در سراسر بدن عمدتاً به دو ماده معدنی، پتاسیم و سدیم وابسته است. مقادیر بالای پتاسیم موجود در زردآلو می تواند با حفظ تعادل مایعات در بدن و اطمینان از توزیع مناسب انرژی در اندام ها و عضلات مرتبط باشد. با حفظ تعادل سالم الکترولیت ها، ممکن است انرژی بیشتری داشته باشید، گرفتگی عضلات را کاهش دهید، و خون و انرژی قابل استفاده را در بدن خود در صورت نیاز پمپاژ کنید.

 

ممکن است گوش درد را تسکین دهد

روغن زردآلو ممکن است برای گوش درد مفید باشد، اگرچه مکانیسم دقیق آن هنوز در حال بررسی است. چکاندن چند قطره در مجرای گوش آسیب دیده یک درمان خانگی سریع است. با این حال، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که این یک درمان ایمن برای انجام در خانه است.

 

ممکن است استخوان ها را تقویت کند

زردآلو ممکن است تقریباً تمام مواد معدنی لازم برای رشد استخوان مانند کلسیم، فسفر، منگنز، آهن و مس را داشته باشد. بنابراین، خوردن زردآلو می‌تواند رشد و تکامل سالم استخوان‌های شما و همچنین پیشگیری از بیماری‌های مختلف استخوانی مرتبط با افزایش سن، از جمله پوکی استخوان را تضمین کند.

 

ممکن است تب را کاهش دهد

آب زردآلو اغلب به بیماران مبتلا به تب داده می شود زیرا ممکن است ویتامین ها، مواد معدنی، کالری و آب لازم را برای بدن فراهم کند و در عین حال اندام های مختلف را سم زدایی کند. برخی از افراد ممکن است از زردآلو بخارپز برای تسکین تب نیز استفاده کنند.

 

ممکن است خواص ضد التهابی داشته باشد

ممکن است خواص ضد التهابی داشته باشد که همچنین می تواند بر سطح دمای کلی بدن در بیماری تأثیر بگذارد. علاوه بر این، ممکن است به کاهش التهاب در سایر قسمت های بدن، به ویژه برای افرادی که از آرتریت یا نقرس رنج می برند، کمک کند.

 

منبع:https://jahangirdiet.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
arina

فواید هلو برای سلامتی

فواید هلو برای سلامتی

سلامت قلب

همه انواع میوه ها بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم برای قلب هستند، اما هلو ممکن است فواید خاصی داشته باشد. تحقیقات در مطالعات حیوانی نشان داده است که عصاره هلو می تواند به کاهش کلسترول و فشار خون بالا کمک کند.

 

هلو همچنین منبع متوسطی از پتاسیم است که یک ماده مغذی مهم برای کمک به کنترل فشار خون است و حتی می تواند در رژیم کاهش قند خون نیز به کار آید.

 

بهبود هضم

هلو حاوی فیبر محلول و نامحلول است. فیبر محلول به تثبیت قند خون و کنترل سطح کلسترول کمک می کند. فیبر نامحلول به هضم غذا کمک می کند و از یبوست جلوگیری می کند. خوردن پوست میوه می تواند مصرف فیبر را به حداکثر برساند.

 

علاوه بر فیبر خوب، هلو ممکن است از راه های دیگری نیز شکم شما را شاد نگه دارد. برخی تحقیقات نشان می دهد که چای و عصاره های ساخته شده از گل هلو ممکن است به بهبود هضم کمک کند.

 

کاهش التهاب

پلی فنل های گیاهی (ریز مغذی ها) و پری بیوتیک ها (باکتری های زنده) که در هلو و سایر غذاهای گیاهی یافت می شوند می توانند التهاب را کاهش دهند که به نوبه خود می تواند خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن از جمله بیماری قلبی، دیابت، سرطان را کاهش دهد. و بیماری آلزایمر.

 

سیستم ایمنی قوی تر

پوست تیره و گوشت آبدار هلو حاوی آنتی اکسیدان های مفید از جمله ویتامین C، پلی فنول ها و کاروتنوئیدها است. آنتی اکسیدان ها ترکیباتی در گیاهان هستند که با آسیب سلولی مبارزه می کنند و رژیم های غذایی غنی از آنتی اکسیدان می تواند به محافظت از بدن شما در برابر پیری و بیماری ها از جمله سرطان کمک کند. در واقع، دانشمندان دریافته‌اند که زنان یائسه که حداقل دو وعده هلو در هفته می‌خورند، کمتر به انواع خاصی از سرطان سینه مبتلا می‌شوند.

 

برخی تحقیقات همچنین دریافتند که عصاره های هسته هلو ممکن است پاسخ آلرژیک بدن را کاهش دهد. تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما این یک اشاره جالب است که هلو ممکن است به طرق مختلف برای سیستم ایمنی بدن مفید باشد.

 

چشم سالم

هلو منبع متوسطی از بتاکاروتن است، رنگدانه قرمز نارنجی موجود در میوه ها. بدن بتا کاروتن را به ویتامین A تبدیل می کند، ویتامینی ضروری که برای بینایی سالم مهم است.

 

پوست صاف تر

برخی از تحقیقات آزمایشگاهی نشان دادند که وقتی روی پوست استفاده می شود، عصاره های ساخته شده از هسته هلو یا گل های هلو ممکن است آسیب اشعه ماوراء بنفش را کاهش دهد و به حفظ رطوبت پوست کمک کند. تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما دلیل احتمالی دیگری برای دوست داشتن هلو است.

منبع:https://jahangirdiet.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
arina

آناناس و این همه خاصیت!(قسمت دوم)

در قسمت قبل به برخی از خواص آناناس اشاره کردیم و قصد داریم شما را با مواردی دیگر از این فواید آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

 

ممکن است به کاهش وزن کمک کند

اکثر متخصصان کاهش وزن توصیه می کنند که اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید، یک رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات را توصیه می کنند. اما آناناس می تواند BFF (بهترین دوست میوه) رژیم غذایی شما باشد زیرا آنزیم های آن ممکن است به چربی سوزی کمک کند پس می تواند در رژیم کاهش وزن شما جای داشته باشد.

 

زومپانو خاطرنشان می‌کند: «مطالعات روی آناناس به‌عنوان کمکی برای کاهش وزن، فقط مبتنی بر حیوانات است، بنابراین ما به شواهد بیشتری برای این ادعا نیاز داریم». اما افزودن مقداری از این میوه سالم به رژیم غذایی شما مطمئناً نمی تواند ضرری داشته باشد.

 

به ریکاوری بعد از تمرین کمک می کند

وقتی ماهیچه‌های شما سخت کار می‌کنند، التهاب ایجاد می‌کنند - منجر به آن درد اجتناب‌ناپذیری می‌شود که می‌تواند شما را تا سه روز کنار بگذارد. اما ریختن آناناس در اسموتی بعد از تمرین ممکن است به شما کمک کند کمی زودتر به برنامه تمرینی خود بازگردید. زومپانو می‌گوید: «قدرت ضد التهابی موجود در آناناس می‌تواند عضلات را آرام کند و به بهبود سریع‌تر آنها کمک کند.

 

چگونه از آناناس لذت ببریم

آناناس یک میان‌وعده مستقل است که به‌صورت تکه‌ها یا تکه‌های حلقه‌ای شکل بریده می‌شود. اما اگر می خواهید از بریدن آن اجتناب کنید، بسیاری از خواربارفروشی ها آناناس را از قبل برش داده شده ارائه می دهند. آناناس منجمد و کنسرو شده نیز گزینه های خوبی هستند.

 

زومپانو توصیه می کند: «آناناس کنسرو شده را انتخاب کنید که در آب آن بسته بندی شده باشد، نه شربت. آناناس به تنهایی به اندازه کافی شیرین است، بنابراین تا می توانید از شکر اضافه شده خودداری کنید.

 

آناناس نیز مجبور نیست به تنهایی این کار را انجام دهد. این میوه همچنین به خوبی در انواع غذاهای شیرین و خوش طعم قرار می گیرد. این دستور العمل ها الهام بخش هستند:

 

آناناس کبابی با لیموترش و نعناع: آتش شیرینی آناناس را به ارمغان می‌آورد، پس این دستور تهیه آناناس کبابی خوشمزه را امتحان کنید.

آناناس کاراملی شده با تمشک: این دسر سریع آناناس حس لذیذی دارد.

بستنی های تمشک آناناس: با این خوراکی های یخ زده سالم، در هر زمان از سال حال و هوای تابستانی داشته باشید.

سالاد میوه ماست آناناس: این جایگزین خوشمزه را برای سالاد میوه استاندارد سرو کنید.

چه چیزی باعث سلامتی آناناس می شود؟

مشخصات تغذیه ای چشمگیر آناناس آن را به یک دسر، غذای جانبی یا غذای سالم تبدیل می کند. یک وعده یک فنجان (165 گرم) تنها 75 کالری بدون کلسترول، سدیم یا چربی ارائه می دهد.

منبع:https://jahangirdiet.com

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
arina

بسیاری از فواید سلامتی آناناس(قسمت اول)

اجازه ندهید آن پوست خاردار شما را بترساند. آناناس به اندازه کافی شیرین است که بتواند با بیشتر آب نبات ها رقابت کند - و فواید سلامتی بیشتری دارد. جولیا زومپانو، متخصص تغذیه، در مورد اینکه چگونه این میوه استوایی خوشمزه سلامت شما را تقویت می کند، صحبت می کند.

مقدار زیادی مواد مغذی را فراهم می کند

آناناس کم کالری و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. یک فنجان تکه های آناناس به شما کمک می کند:

 

ویتامین C: شما حدود یک سوم مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C خود را دریافت خواهید کرد که به رشد و ترمیم بافت کمک می کند. ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند و همچنین ممکن است به مبارزه با سرطان، بیماری قلبی و آرتریت کمک کند.

منگنز: آناناس بیش از 100 درصد مقدار توصیه شده روزانه شما از این عنصر کمیاب ضروری را دارد. منگنز به تشکیل استخوان، پاسخ ایمنی و متابولیسم کمک می کند.

فیبر: تقریباً 10 درصد از نیاز روزانه شما به فیبر در یک فنجان آناناس است. زومپانو می گوید: «فیبر برای یک روده سالم ضروری است و می تواند به شما کمک کند گرسنگی را از بین ببرید. پس صد در صد این میوه لذیذ می تواند در رژیم کاهش وزن شما جای داشته باشد.

ویتامین های گروه: B آناناس دوز سالمی از چندین ویتامین B، از جمله تیامین، نیاسین، B6 و فولات را به شما می دهد. این مواد مغذی به بدن شما کمک می کنند تا انرژی حاصل از غذایی که می خورید را پردازش کند. آنها همچنین برای تشکیل گلبول‌های قرمز جدید، که اکسیژن را به اندام‌ها و بافت‌های شما حمل می‌کنند، حیاتی هستند.

مواد معدنی مختلف: آناناس حاوی چندین ماده معدنی است که بدن شما برای عملکرد مناسب به آن نیاز دارد، از جمله مس، پتاسیم و منیزیم.

باعث بهبودی بافت می شود

متخصصین می‌گویند: آناناس تنها غذایی است که حاوی بروملین است، آنزیمی که به بهبود پوست و بافت‌های شما کمک می‌کند. به نظر می رسد بروملین موادی تولید می کند که با درد و تورم مبارزه می کند.

 

مصرف بروملین از آناناس نیز ممکن است به بهبود پوست شما پس از جراحی یا آسیب کمک کند.

 

با التهاب مبارزه می کند

در ادامه متخصصین توضیح می‌دهند: «التهاب یک فرآیند طبیعی است که در بدن ما برای کمک به مبارزه با بیماری رخ می‌دهد، اما التهاب بیش از حد، به ویژه در دوره‌های طولانی، می‌تواند منجر به شرایطی مانند آرتریت روماتوئید و سرطان شود.» قدرت ضد التهابی موجود در بروملین می تواند به مبارزه با التهاب کمک کند و ممکن است رشد تومورهای خاص را سرکوب کند.

 

البته، خوردن آناناس تضمینی برای سرطان نیست. زومپانو می‌گوید: «اما خوردن مقدار زیادی میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ، از جمله آناناس، راه خوبی برای کمک به پیشگیری از سرطان و سایر بیماری‌ها است.

 

به هضم غذا کمک می کند

در اینجا دلیل دیگری برای تبدیل آناناس به دسر مورد علاقه شما وجود دارد: آناناس حاوی مقدار قابل توجهی فیبر است که با هضم بهتر در ارتباط است. بروملین همچنین به هضم غذا کمک می کند، اگرچه شواهد علمی کافی برای گفتن قطعی وجود ندارد.

 

درد آرتریت را تسکین می دهد

قدرت ضد التهابی بروملین آناناس ممکن است درد را برای افراد مبتلا به آرتروز تسکین دهد. زومپانو پیشنهاد می‌کند: «اگر به دلیل استئوآرتریت مفاصل شما درد می‌کند، آناناس را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، اما بدون مشورت با پزشک، مصرف داروهای خود را قطع نکنید یا دوز مصرفی خود را تغییر ندهید.»

در مقاله بعدی با مطالب مفید دیگری در مورد آناناس شما را شگفت زده خواهیم کرد.

منبع:https://jahangirdiet.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
arina

فواید پرتقال را بهتر بشناسیم

پرتقال فواید متعددی برای سلامتی دارد و یکی از محبوب ترین میوه ها در سراسر جهان است.

پرتقال را می توان نه تنها به عنوان یک میان وعده، بلکه به عنوان یک ماده اصلی دستور غذا در غذاهای مختلف نیز میل کرد. امروزه آب پرتقال بخشی جدایی ناپذیر از یک صبحانه سالم است و در نتیجه باعث می شود روز سالمی شروع شود. آنها عمدتاً در دو دسته موجود هستند - شیرین و تلخ، که نوع اول بیشترین مصرف را دارد. به طور کلی یک پرتقال باید پوستی صاف داشته باشد و نسبت به اندازه آن سفت و سنگین باشد. اینها نسبت به آنهایی که اسفنجی هستند یا وزن سبک تری دارند، محتوای آب بیشتری دارند.

پرتقال کامل در مقابل آب پرتقال

یک پرتقال کامل از آب پرتقال مغذی تر و سالم تر است. این به دلیل وجود فیبر در آن است. یک فنجان یا 240 میلی لیتر آب پرتقال خالص به اندازه 2 پرتقال کامل قند طبیعی دارد، اما به دلیل محتوای فیبر کم، کمتر سیر کننده است. فیبر به حجیم شدن مدفوع کمک می کند و از یبوست جلوگیری می کند. هنگامی که می خواهید وزن کم کنید، خوردن میوه گزینه بسیار بهتری نسبت به نوشیدن آب است، زیرا مصرف آب میوه اغلب می تواند بیش از حد شود و ممکن است منجر به مصرف کالری اضافی شود.

اگر همچنان می خواهید آب میوه بنوشید، مراقب مقدار آن باشید و فقط آب پرتقال تازه گرفته شده را مصرف کنید. نوشیدنی بسته بندی شده ای که از سوپرمارکت تهیه می کنید چندان سالم نیست و حاوی مواد نگهدارنده است.

پرتقال برای مصرف بی خطر است و تنها در موارد نادری ممکن است افراد پس از مصرف این میوه دچار آلرژی شوند. برای افرادی که از سوزش معده رنج می برند، مصرف این میوه سیتریک ممکن است به دلیل وجود اسید سیتریک و اسید اسکوربیک (ویتامین C) شرایط را بدتر کند.

فواید خوردن پرتقال

سرشار از ویتامین C

پرتقال منبع عالی ویتامین C است. یک پرتقال 116.2 درصد از ارزش روزانه ویتامین C را فراهم می کند. مصرف خوب ویتامین C با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ مرتبط است زیرا به دریافت رادیکال های آزاد کمک می کند که به بدن ما آسیب می رساند. DNA

سیستم ایمنی سالم

ویتامین C که برای عملکرد صحیح سیستم ایمنی سالم نیز حیاتی است، برای پیشگیری از سرماخوردگی و پیشگیری از عفونت های مکرر گوش مفید است.

از آسیب پوست جلوگیری می کند

آنتی اکسیدان های موجود در پرتقال به محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد که باعث علائم پیری می شود کمک می کند. یک پرتقال در روز می تواند به شما کمک کند حتی در 50 سالگی جوان به نظر برسید!

فشار خون را تحت کنترل نگه می دارد

پرتقال به دلیل داشتن ویتامین B6 به تولید هموگلوبین کمک می کند و همچنین به دلیل وجود منیزیم به کنترل فشار خون کمک می کند.

کلسترول را کاهش می دهد

طبق مطالعه محققان آمریکایی و کانادایی، دسته ای از ترکیبات موجود در پوست مرکبات به نام پلی متوکسیله فلاون (PMFs) پتانسیل کاهش کلسترول را به طور موثرتری نسبت به برخی از داروهای تجویزی بدون عوارض جانبی دارند.

به جذب آهن کمک می کند

مرکبات برای عملکرد طبیعی بدن ما بسیار ضروری هستند زیرا به جذب آهن کمک می کنند. پزشکان همیشه مصرف مرکبات را به بیماران کم خون توصیه می کنند. کم خونی وضعیتی است که در آن بدن فاقد مقدار کافی آهن معدنی است که برای عملکرد آن ضروری است. اگرچه پرتقال منبع خوبی از آهن نیست، اما این میوه های سرشار از ویتامین C برای جذب آهن ضروری هستند.

سلامت قلب را ارتقا می دهد

اگر این میوه ها در حد مجاز مصرف شوند، مواد مغذی موجود در پرتقال خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. بیماری های قلبی یکی از دلایل اصلی مرگ زودرس در سراسر جهان است. از آنجایی که پرتقال می تواند سطح کلسترول خون را تنظیم کند، که دلیل اصلی بسیاری از بیماری های قلبی است، با سلامت قلب مرتبط است.

سطح قند خون را کنترل می کند

فیبر موجود در پرتقال با کنترل سطح قند خون کمک می کند و در نتیجه پرتقال را به یک میان وعده سالم برای افراد مبتلا به دیابت تبدیل می کند. علاوه بر این، پرتقال دارای قندهای ساده است. قند میوه طبیعی موجود در پرتقال، فروکتوز، می تواند به جلوگیری از افزایش بیش از حد قند خون پس از خوردن غذا کمک کند. شاخص گلیسمی آن 40 است و به طور معمول هر غذایی که کمتر از 50 باشد کم قند در نظر گرفته می شود. با این حال، این به این معنی نیست که شما به خوردن پرتقال های زیاد در یک حرکت ادامه دهید. خوردن بیش از حد می تواند انسولین را افزایش دهد و حتی ممکن است منجر به افزایش وزن شود پس می توان از آن در رژیم کاهش قند خون نیز استفاده کرد.

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

پرتقال حاوی D-limonene است، ترکیبی که برای پیشگیری از سرطان هایی مانند سرطان ریه، سرطان پوست و حتی سرطان سینه تبلیغ می شود. ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در پرتقال هر دو برای ایجاد ایمنی بدن مهم هستند - آنها به مبارزه با سرطان کمک می کنند. ماهیت فیبری میوه همچنین باعث محافظت از سرطان می شود. طبق یک مطالعه، تا 15 درصد از موارد سرطان به دلیل جهش در DNA اتفاق می افتد که می توان با ویتامین C از آن جلوگیری کرد.

بدن را قلیایی می کند

در حالی که ماهیت اولیه پرتقال قبل از هضم واقعی آن اسیدی است، اما دارای مواد معدنی قلیایی زیادی است که در فرآیند هضم نقش دارند. این خاصیت پرتقال شبیه به لیمو است که بدون شک جزو قلیایی ترین مواد غذایی است.

منبع:https://jahangirdiet.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
arina

فواید ثابت شده گلابی

همانطور که در بالا گفته شد، گلابی فواید زیادی دارد که در اینجا به برخی از مهمترین آنها اشاره می کنیم.

 گلابی ممکن است سلامت روده را بهبود بخشد

گلابی منبعی غنی از فیبر محلول و نامحلول است که برای سلامت دستگاه گوارش شما حیاتی است. هر میوه گلابی حاوی حدود 6 گرم فیبر است، یعنی 22 درصد فیبر مورد نیاز روزانه. این الیاف با حجیم شدن و نرم شدن مدفوع کار می کنند و باکتری های سالم روده شما را تغذیه می کنند. این پری بیوتیک ها رشد سالم بدن شما را در طول سنین افزایش می دهند و ایمنی شما را تقویت می کنند.

 

یک مطالعه ثابت کرد که گلابی منبع عالی فیبر و ویتامین C به همراه فروکتوز و سوربیتول است. این ترکیب از مواد مغذی موجود در گلابی سلامت روده شما را بهبود می بخشد و از یبوست جلوگیری می کند. حتما گلابی را بدون پوست بخورید زیرا فیبر آن عمدتا در پوست است.

 

 منبع غنی از ترکیبات گیاهی

رنگ سبز گلابی را ترکیبات گیاهی موجود در آن به آن می دهد. این ترکیبات برای شما نیز مفید هستند و گلابی قرمز حاوی آنتوسیانین است. این ترکیبات برای بهبود سلامت و تقویت عروق خونی شما شناخته شده اند. رایج ترین گلابی ها در هند سبز هستند و سرشار از لوتئین و زآگزانتین هستند که برای سلامت چشم ضروری هستند. این ترکیبات در شبکیه چشم جمع می شوند تا از کوری و سایر بیماری های چشمی جلوگیری کنند. آنها همچنین روند بدتر شدن بینایی شما را کند می کنند.

 

 خواص ضد التهابی

خوردن گلابی می تواند از التهاب طولانی مدت یا مزمنی که به سلامتی شما آسیب می زند یا باعث بیماری های قلبی یا دیابت نوع 2 می شود، کمک کند. از آنجایی که گلابی دارای آنتی اکسیدان های فلاونوئیدی است، به مبارزه با التهاب و بهبود ایمنی با دفع بیماری ها کمک می کند. ثابت شده است که مصرف بالای فلاونوئیدها به دلیل خواص ضد التهابی از افراد در برابر بیماری های قلبی و دیابت محافظت می کند. در کنار آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و ویتامین هایی مانند پتاسیم، مس، ویتامین C و ویتامین K نیز به مبارزه با التهاب کمک می کنند.

 اثرات ضد سرطانی

خواص ضد سرطانی ترکیبات موجود در گلابی ثابت شده است. محتوای آنتوسیانین و اسید سینامیک موجود در گلابی می تواند با سرطان مبارزه کند. رژیم های غذایی سرشار از میوه ها به ویژه گلابی از سرطان معده، ریه و مثانه محافظت می کند. علاوه بر این، گلابی سرشار از آنتی اکسیدان های فلاونوئیدی است که می تواند به محافظت در برابر سرطان سینه و تخمدان کمک کند و آن را به یک مکمل ضروری برای رژیم غذایی تبدیل کند.

 

 خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد

خوردن گلابی ممکن است خطر ابتلا به دیابت، در درجه اول دیابت نوع 2 را کاهش دهد. از آنجایی که گلابی سرشار از آنتوسیانین و فیبر است، به پیشگیری از دیابت کمک می کند و برای افراد مبتلا به دیابت مفید است. خوردن پنج گلابی یا بیشتر در هفته به دلیل محتوای آنتوسیانین می تواند شانس ابتلا به دیابت را تا حد زیادی کاهش دهد. علاوه بر این، محتوای فیبر، هضم را کند می کند و به بدن شما اجازه می دهد غذای شما را تجزیه کند و کربوهیدرات ها را جذب کند. این فیبر سطح قند خون را تنظیم می کند و پوست گلابی دارای خواص ضد التهابی است که به آن کمک می کند.

 

 گلابی به حفظ سلامت قلب کمک می کند

میوه گلابی فواید زیادی برای سلامت قلب شما دارد. آنتی اکسیدان های پروسیانیدین موجود در گلابی می توانند بافت قلب را سفت کنند. علاوه بر این، خوردن میوه های گلابی می تواند سطح LDL (کلسترول بد) را کاهش داده و سطح HDL (کلسترول خوب) را افزایش دهد. همچنین، پوست گلابی حاوی آنتی اکسیدانی به نام کوئرستین است که دارای سطوح ضد التهابی است و با کنترل فشار خون و سطح کلسترول به پیشگیری از بیماری های قلبی کمک می کند. همچنین نشان داده شده است که مصرف منظم گلابی خطر سکته مغزی را کاهش می دهد.

 

 گلابی ممکن است به کاهش وزن کمک کند

گلابی کم کالری و سرشار از آب و فیبر است. از این رو، خوردن گلابی می تواند احساس سیری را در شما ایجاد کند و آنها را به غذاهایی عالی برای کاهش وزن تبدیل کند. به عنوان مثال، در مطالعه ای که طی 12 هفته انجام شد، 40 فرد بزرگسال تنها با خوردن دو گلابی در روز حدود 1.1 اینچ از دور کمر خود را از دست دادند. یک مطالعه 10 هفته ای دیگر ثابت کرد که زنانی که روزانه سه عدد گلابی می خورند می توانند به طور متوسط ​​0.84 کیلوگرم در سه هفته کم کنند.

پس می تواند در رژیم کاهش وزن شما جای داشته باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
arina

آیا سیب برای کاهش وزن مفید است؟

آیا می خواهید راز اصلی کاهش وزن را بدانید؟ همه چیز برای این است که احساس سیری کنید. شاید این چیزی به نظر نرسد که باید برای آن تلاش کنید، اما حقیقت دارد! پر کردن بدن خود با چربی های کم کالری، پروتئین، کربوهیدرات های پیچیده و غذاهای غنی از فیبر باعث می شود تا ساعت ها احساس سیری کنید. سیب به راحتی در این سبک غذا خوردن قرار می گیرد.

سیب‌ها سرشار از فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و کالری کم هستند که آن را به یک میان‌وعده سیرکننده و مناسب برای کاهش وزن تبدیل می‌کند. من از یک سیب به عنوان میان وعده بیشتر روزها لذت می برم، [یا] سیب های پخته را برای دسر درست می کنم. سعی می کنم در صورت امکان سیب های ارگانیک بخرم و کل سیب را همراه با پوست بخورم. سیب سرشار از فیبر است. سیب های ورقه شده نیز وقتی قبل از پختن به بلغور جو دوسر اضافه می شوند، طعم فوق العاده ای دارند.

 

مطمئن نیستید که این روش "احساس سیری برای کاهش وزن" چگونه کار می کند؟ به گفته یک متخصص تغذیه، در اینجا چیزی است که در یک روز بخوریم تا بیشترین کاهش وزن را داشته باشیم.

مگان برد، RD، از متخصص تغذیه اورگان می‌گوید: «سیب‌ها سرشار از فیبر و کالری کم هستند، که آنها را برای کاهش وزن عالی می‌کند. "با خوردن میوه هایی مانند سیب به جای غذاهای پخته شده پر کالری، در مسیر رسیدن به وزن سالم خواهید بود! حتی اگر قرار نیست آنها به عنوان یک وعده غذایی مصرف شوند، سیب می تواند بخشی از یک رژیم غذایی متعادل و سالم باشد و در رژیم کاهش وزن شما قرار داشته باشد.. "

 

متخصصین می گویند: «کاهش وزن به سادگی محدود کردن کالری دریافتی‌تان است، بلکه کالری بیشتری نسبت به مصرف کالری بسوزانید. سیب سرشار از آب است و در کل کالری کمی دارد. این میوه ای است که می خواهید به عنوان میان وعده بخورید. محتوای بالای آب آن شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد تا بتوانید کالری دریافتی خود را محدود کنید.

در ادامه متخصصین  می‌گویند: «سیب‌ها می‌توانند با استفاده از آن‌ها به عنوان یک انتخاب سالم و کربوهیدرات با فیبر بالا در سبک زندگی‌تان به کاهش وزن کمک کنند. با گنجاندن کربوهیدرات‌های سرشار از فیبر مانند سیب که با پروتئین و چربی رضایت شیرینی را نیز فراهم می‌کند، می‌تواند به سیری کمک کند تا پرخوری را به حداقل برساند و به نوبه خود به کاهش وزن کمک کند.»

 

 

یکی از متخصصین تغذیه  می‌گوید: «فیبر همچنین یک ماده مغذی حیاتی برای کسانی است که به دنبال کاهش وزن هستند. هضم غذا را کند می کند، بنابراین می توانید برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید و کالری دریافتی خود را محدود کنید و در عین حال محیط مناسبی را برای رشد باکتری های دوست در روده خود حفظ کنید.

به هر حال طبق تحقیقات فراوان انجام شده مشخص گردیده سیب می تواند در رژیم کاهش وزن افراد حضور پر رنگ داشته باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
arina

4 مزیت برتر انبه برای سلامتی

 

1. سرشار از آنتی اکسیدان های محافظ

 

انبه منبع خوبی از ترکیبات محافظ با خواص آنتی اکسیدانی است، این مواد شیمیایی گیاهی شامل گالوتانین و منگیفرین است. هر دو به دلیل توانایی آنها در مقابله با استرس اکسیداتیو مرتبط با زندگی روزمره و قرار گرفتن در معرض سموم مورد مطالعه قرار گرفته اند.

 

مطالعه‌ای در سال 2012 که روی پوست انبه انجام شد، به این نتیجه رسید که به لطف مواد شیمیایی گیاهی موجود در آن، ممکن است در پیشگیری از چاقی نقش داشته باشد.

 

2. ممکن است به هضم کمک کند

 

یک مطالعه آزمایشی در سال 2018 نشان داد که افراد مبتلا به یبوست مزمن که در یک دوره 4 هفته ای انبه خوردند، بهبود قابل توجهی در علائم خود داشتند، تا حدی به دلیل محتوای فیبر اما به طور بالقوه از سایر ترکیبات موجود در میوه نیز. جالب اینجاست که برگ‌های درخت انبه نیز به لطف مواد شیمیایی گیاهی موجود در برگ‌ها، فعالیت ضد اسهالی بالقوه‌ای دارند.

 

یک مطالعه قبلی روی حیوانات نشان داد که موش های چاق که رژیم غذایی پرچرب داشتند، پس از افزودن انبه به رژیم غذایی، میکرو فلور روده را بهبود بخشیدند. مطالعات نشان می دهد که این ممکن است به لطف پلی فنول ها، ترکیبات محافظ مانند گالو تانن در میوه باشد. فیتوکمیکال‌های انبه نیز برای اثرات محافظتی معده مورد مطالعه قرار گرفته‌اند، که هم خواص ضدالتهابی و هم آنتی‌اکسیدانی را به دستگاه گوارش ارائه می‌کنند و حتی ممکن است به کاهش التهاب در شرایطی مانند کولیت اولسراتیو کمک کنند.

علاوه بر این ممکن است در رژیم کاهش وزن نیز موثر باشد.

 

3. ممکن است از سلامت قلب حمایت کند

 

یک مطالعه بر روی حیوانات در سال 2016 نشان داد که منگیفرین مزایای محافظتی قلب از جمله کاهش التهاب را ارائه می دهد. مطالعات بیشتر روی حیوانات نشان می دهد که همین ماده شیمیایی گیاهی ممکن است به تعادل کلسترول کمک کند.

 

در حالی که این مطالعات حیوانی دلگرم کننده است، آزمایشات انسانی وجود ندارد و تحقیقات بیشتری باید انجام شود تا ارزیابی شود که آیا این فواید در انسان نیز تکرار می شود یا خیر.

 

4. ممکن است از سلامت چشم حمایت کند

 

گوشت نارنجی انبه به ما می گوید که سرشار از کاروتنوئید است که از سلامت چشم حمایت می کند. به ویژه، آنها لوتئین و زآگزانتین دو کاروتنوئید را فراهم می کنند که نقش مهمی در شبکیه چشم بازی می کنند و از آن در برابر نور خورشید و نور آبی ساطع شده از دستگاه های دیجیتال محافظت می کنند. لوتئین و زآگزانتین به ویژه در مبارزه با علائم دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن مفید هستند.

 

آیا انبه برای همه بی خطر است؟

 

مگر اینکه آلرژی داشته باشید، انبه به طور کلی برای اکثر افراد بی خطر شناخته می شود، اگر به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متنوع و متعادل گنجانده شود. با این حال، برخی از افراد حساس ممکن است درماتیت تماسی را از لمس میوه تجربه کنند.

 

منبع:https://jahangirdiet.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
arina

آیا صبحانه در رژیم کاهش وزن تاثیر دارد؟

یک بحث تغذیه وجود دارد که از بین نمی رود: اگر می خواهید وزن کم کنید، آیا باید صبحانه بخورید یا حذف کنید؟ این تصور که صبحانه مهمترین وعده غذایی در روز است به ویژه برای افرادی که رژیم دارند  مدت زیادی است که وجود داشته است. اما به طور فزاینده ای مورد سوال قرار می گیرد.

برخی از متخصصین بر این باورند که:«برخی بیماران با خوردن دو وعده غذایی در روز خوب عمل می‌کنند، در حالی که برخی دیگر اگر صبحانه را حذف کنند دیرتر احساس گرسنگی می‌کنند و پرخوری می‌کنند. «همه ما متفاوت هستیم. شما باید بفهمید چه چیزی برای شما مفید است.»

 

بسیاری از تحقیقات در مورد اهمیت صبحانه ممکن است مغرضانه باشد

مدت‌هاست که اتفاق نظر بر این بوده است که افرادی که صبحانه می‌خورند لاغرتر هستند و خوردن صبحانه به افراد کمک می‌کند کالری کمتری در طول روز مصرف کنند و در نتیجه منجر به کاهش وزن می‌شود پس می تواند در رژیم کاهش وزن آن ها این مسئله جای داشته باشد. اما طبق تحقیقات UAB که در دسامبر 2015 در Critical Reviews in Food Science Nutrition منتشر شد، اثبات وجود ندارد. دکتر کیچین می‌گوید، مشخص شد، اکثر مطالعاتی که صبحانه را با کاهش وزن مرتبط می‌کردند، بر گزارش خود هر فرد مورد مطالعه از آنچه می‌خورد تکیه داشتند، روشی که شواهد ضعیفی ارائه می‌دهد.

 

علاوه بر این، همانطور که ماریون نستله، دکترا، استاد ممتاز تغذیه، مطالعات مواد غذایی و بهداشت عمومی در دانشگاه نیویورک در شهر نیویورک، در وبلاگ خود به نام سیاست غذایی اشاره می کند، بسیاری از مطالعات طرفدار صبحانه توسط شرکای غلات در سراسر جهان تامین مالی شده است.

کیچین  یکی از متخصصین تغذیه در جهان توضیح می‌دهد که تنها راه برای اینکه واقعاً بفهمیم صبحانه نقش مهمی در کاهش وزن دارد یا خیر، نگاه کردن به نتایج آزمایش‌های بالینی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده است، استاندارد طلایی در تحقیقات. و همانطور که مشخص است، یک بررسی سیستماتیک و تجزیه و تحلیل 13 مطالعه از این قبیل که در 30 ژانویه 2019 در مجله BMJ منتشر شد، نشان داد که برعکس این موضوع صادق است: افرادی که صبحانه می خورند کالری بیشتری در طول روز مصرف می کنند، در حالی که کسانی که صبحانه نمی خورند حدود یک پوند بیشتر از وزن خود را از دست می دهند. نسبت به افرادی که برای خوردن صبحانه تعیین شده اند.

 

نویسندگان نتیجه گرفتند: «مطالعه نشان می‌دهد که افزودن صبحانه ممکن است استراتژی خوبی برای کاهش وزن نباشد،» و اضافه کردند که این مورد باز و درست نیست، زیرا کیفیت مطالعات پایین بود. علاوه بر این، چندین مطالعه نشان داده اند که خوردن یک صبحانه با پروتئین بالا ممکن است به کاهش وزن افراد کمک کند.

با این حال شما باید برای داشتن یک رژیم متعادل و علمی و البته نسبت به متابلیسم بدن خود به متخصص تغذیه مراجعه کنید تا او بهترین رژیم ممکن را برای شما نسبت به شرایط شما تجویز کند.

منبع:https://jahangirdiet.com

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
arina