فواید هلو برای سلامتی

سلامت قلب

همه انواع میوه ها بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم برای قلب هستند، اما هلو ممکن است فواید خاصی داشته باشد. تحقیقات در مطالعات حیوانی نشان داده است که عصاره هلو می تواند به کاهش کلسترول و فشار خون بالا کمک کند.

 

هلو همچنین منبع متوسطی از پتاسیم است که یک ماده مغذی مهم برای کمک به کنترل فشار خون است و حتی می تواند در رژیم کاهش قند خون نیز به کار آید.

 

بهبود هضم

هلو حاوی فیبر محلول و نامحلول است. فیبر محلول به تثبیت قند خون و کنترل سطح کلسترول کمک می کند. فیبر نامحلول به هضم غذا کمک می کند و از یبوست جلوگیری می کند. خوردن پوست میوه می تواند مصرف فیبر را به حداکثر برساند.

 

علاوه بر فیبر خوب، هلو ممکن است از راه های دیگری نیز شکم شما را شاد نگه دارد. برخی تحقیقات نشان می دهد که چای و عصاره های ساخته شده از گل هلو ممکن است به بهبود هضم کمک کند.

 

کاهش التهاب

پلی فنل های گیاهی (ریز مغذی ها) و پری بیوتیک ها (باکتری های زنده) که در هلو و سایر غذاهای گیاهی یافت می شوند می توانند التهاب را کاهش دهند که به نوبه خود می تواند خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن از جمله بیماری قلبی، دیابت، سرطان را کاهش دهد. و بیماری آلزایمر.

 

سیستم ایمنی قوی تر

پوست تیره و گوشت آبدار هلو حاوی آنتی اکسیدان های مفید از جمله ویتامین C، پلی فنول ها و کاروتنوئیدها است. آنتی اکسیدان ها ترکیباتی در گیاهان هستند که با آسیب سلولی مبارزه می کنند و رژیم های غذایی غنی از آنتی اکسیدان می تواند به محافظت از بدن شما در برابر پیری و بیماری ها از جمله سرطان کمک کند. در واقع، دانشمندان دریافته‌اند که زنان یائسه که حداقل دو وعده هلو در هفته می‌خورند، کمتر به انواع خاصی از سرطان سینه مبتلا می‌شوند.

 

برخی تحقیقات همچنین دریافتند که عصاره های هسته هلو ممکن است پاسخ آلرژیک بدن را کاهش دهد. تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما این یک اشاره جالب است که هلو ممکن است به طرق مختلف برای سیستم ایمنی بدن مفید باشد.

 

چشم سالم

هلو منبع متوسطی از بتاکاروتن است، رنگدانه قرمز نارنجی موجود در میوه ها. بدن بتا کاروتن را به ویتامین A تبدیل می کند، ویتامینی ضروری که برای بینایی سالم مهم است.

 

پوست صاف تر

برخی از تحقیقات آزمایشگاهی نشان دادند که وقتی روی پوست استفاده می شود، عصاره های ساخته شده از هسته هلو یا گل های هلو ممکن است آسیب اشعه ماوراء بنفش را کاهش دهد و به حفظ رطوبت پوست کمک کند. تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما دلیل احتمالی دیگری برای دوست داشتن هلو است.

منبع:https://jahangirdiet.com