زردآلو فواید زیادی برای سلامتی دارد. اجازه دهید نگاهی به آنها در زیر بیاندازیم.

ممکن است غنی از فیبر باشد

طبق تحقیقات در مجله جهانی گوارش، زردآلو ممکن است غنی از فیبر باشد و بنابراین برای حرکات روده صاف مفید است. فیبر راهی برای حجیم کردن مدفوع است. به این ترتیب، حمل و نقل از طریق روده تا دفع نهایی آن از بدن آسان تر می شود. فیبر شیره معده و گوارشی را تحریک می کند که به جذب مواد مغذی و تجزیه غذا برای پردازش آسان تر کمک می کند. علاوه بر این، فیبر همچنین حرکت پریستالتیک دستگاه گوارش را فعال می کند و این حرکات ماهیچه های صاف همان چیزی است که حرکات روده شما را تنظیم می کند. بنابراین، زردآلو اغلب به آن دسته از بیمارانی توصیه می شود که به دلیل خاصیت ملین خود به طور مرتب از یبوست رنج می برند همچنین به همین علت می تواند در رژیم کاهش وزن نیز جای داشته باشد

 

ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشد

زردآلو ممکن است راهی فوق‌العاده برای محافظت از قلب شما در برابر انواع بیماری‌ها، از جمله تصلب شرایین، حملات قلبی و سکته مغزی باشد. مقدار زیاد ویتامین C و همچنین پتاسیم و فیبر غذایی ممکن است به سلامت قلب و عروق کمک کنند.

 

طبق تحقیقاتی که توسط دکتر Lien Ai Pham-Huy، مرکز پزشکی دانشگاه استنفورد، ایالات متحده انجام شد، آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C از قلب در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند. علاوه بر این، پتاسیم ممکن است با کاهش تنش رگ‌ها و شریان‌ها به کاهش فشار خون کمک کند، در حالی که فیبر رژیم غذایی کلسترول اضافی را از پوشش رگ‌ها و سرخرگ‌ها می‌ریزد، در نتیجه آنها را پاک کرده و فشار روی قلب را کاهش می‌دهد. در مجموع، این خواص زردآلو ممکن است آن را برای تقویت سلامت قلب ایده آل کند. [6]

 

ممکن است متابولیسم را افزایش دهد

سطح مایعات در سراسر بدن عمدتاً به دو ماده معدنی، پتاسیم و سدیم وابسته است. مقادیر بالای پتاسیم موجود در زردآلو می تواند با حفظ تعادل مایعات در بدن و اطمینان از توزیع مناسب انرژی در اندام ها و عضلات مرتبط باشد. با حفظ تعادل سالم الکترولیت ها، ممکن است انرژی بیشتری داشته باشید، گرفتگی عضلات را کاهش دهید، و خون و انرژی قابل استفاده را در بدن خود در صورت نیاز پمپاژ کنید.

 

ممکن است گوش درد را تسکین دهد

روغن زردآلو ممکن است برای گوش درد مفید باشد، اگرچه مکانیسم دقیق آن هنوز در حال بررسی است. چکاندن چند قطره در مجرای گوش آسیب دیده یک درمان خانگی سریع است. با این حال، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که این یک درمان ایمن برای انجام در خانه است.

 

ممکن است استخوان ها را تقویت کند

زردآلو ممکن است تقریباً تمام مواد معدنی لازم برای رشد استخوان مانند کلسیم، فسفر، منگنز، آهن و مس را داشته باشد. بنابراین، خوردن زردآلو می‌تواند رشد و تکامل سالم استخوان‌های شما و همچنین پیشگیری از بیماری‌های مختلف استخوانی مرتبط با افزایش سن، از جمله پوکی استخوان را تضمین کند.

 

ممکن است تب را کاهش دهد

آب زردآلو اغلب به بیماران مبتلا به تب داده می شود زیرا ممکن است ویتامین ها، مواد معدنی، کالری و آب لازم را برای بدن فراهم کند و در عین حال اندام های مختلف را سم زدایی کند. برخی از افراد ممکن است از زردآلو بخارپز برای تسکین تب نیز استفاده کنند.

 

ممکن است خواص ضد التهابی داشته باشد

ممکن است خواص ضد التهابی داشته باشد که همچنین می تواند بر سطح دمای کلی بدن در بیماری تأثیر بگذارد. علاوه بر این، ممکن است به کاهش التهاب در سایر قسمت های بدن، به ویژه برای افرادی که از آرتریت یا نقرس رنج می برند، کمک کند.

 

منبع:https://jahangirdiet.com