کدو تنبل چیست؟

کدو تنبل بخشی از خانواده Cucurbitaceae یا کدو حلوایی است و به رنگ نارنجی بزرگ، گرد و پر جنب و جوش با پوست بیرونی کمی آجدار، سخت و در عین حال صاف است. درون کدو تنبل دانه ها و گوشت آن قرار دارد. وقتی پخته شد، کل کدو تنبل خوراکی است - پوست، پالپ و دانه ها - فقط باید تکه های رشته ای را که دانه ها را در جای خود نگه می دارند بردارید.

نکاتی در مورد فواید کدو تنبل

1. ممکن است از پوست سالم حمایت کند

کدو تنبل مملو از مواد مغذی دوستدار پوست از جمله ویتامین C و E و همچنین بتاکاروتن است که همگی نقش مهمی در سلامت پوست ما دارند.

 

ویتامین C به طور طبیعی توسط بدن ساخته نمی شود، بنابراین مهم است که آن را از رژیم غذایی خود دریافت کنیم، زیرا در تشکیل کلاژن نقش دارد که پوست را صاف و محکم نگه می دارد، ویتامین C همچنین به جلوگیری از کبودی و بهبود زخم کمک می کند.

 

ویتامین E یک آنتی اکسیدان عالی است و با ویتامین C برای محافظت در برابر آسیب آفتاب و خشکی کار می کند. ویتامین A یا بتاکاروتن نیز در محافظت از پوست در برابر اشعه UVB خورشید نقش دارد و ممکن است به محافظت در برابر آفتاب سوختگی کمک کند، اگرچه کرم ضد آفتاب همچنان مورد نیاز است!

 

2. ممکن است از سلامت چشم حمایت کند

سطوح پایین ویتامین A با کاهش بینایی و حتی نابینایی مرتبط است. بتاکاروتن و همچنین ویتامین های C و E به محافظت از چشم ها و کاهش خطر بیماری های چشمی مرتبط با افزایش سن کمک می کند. کدو تنبل همچنین منبع عالی دو کاروتنوئید به نام‌های لوتئین و زآگزانتین است که سطوح آن‌ها با کاهش خطر آب مروارید مرتبط است.

 

3. ممکن است از سیستم ایمنی حمایت کند

همانطور که با رنگ نارنجی روشن آنها مشخص است، کدو تنبل حاوی بتاکاروتن است که در صورت مصرف به ویتامین A تبدیل می شود. تحقیقات نشان داده است که ویتامین A نقش مهمی در تقویت عملکرد سیستم ایمنی دارد. ویتامین C همچنین به فعالیت ایمنی کمک می کند و فعالیت سلول های ایمنی را تسهیل می کند و گلبول های سفید را افزایش می دهد.

 

4. ممکن است به کاهش خطر سندرم متابولیک کمک کند

سندرم متابولیک نام پزشکی برای ترکیبی از شرایط از جمله دیابت، چاقی و فشار خون بالا است. در مجموع، این شرایط خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب و سکته را افزایش می دهد.

 

مطالعه‌ای در سال 2015 در ژاپن نشان داد که رژیم‌های غذایی سرشار از کاروتنوئیدها، رنگدانه‌هایی که در میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شوند و رنگ‌های نارنجی، زرد و سبز به آن‌ها می‌دهند، ممکن است به جلوگیری از ایجاد سندرم متابولیک کمک کنند.

 

5. ممکن است به پیشگیری از سرطان کمک کند

در حالی که هیچ "ابر غذای" منفردی وجود ندارد که بتواند از سرطان جلوگیری کند و برخی از عوامل خطر سرطان ارتباطی با رژیم غذایی ندارند، شواهدی وجود دارد که خوردن یک رژیم غذایی سالم می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. علاوه بر این، خواص آنتی اکسیدانی کاروتنوئیدها، ویتامین‌های A و E، که همگی در کدو تنبل یافت می‌شوند، ممکن است از سرطان‌های خاصی مانند سرطان سینه محافظت کنند.

همچنین کدو تنبل می تواند به در رژیم کاهش قند خون و رژیم کاهش وزن نیز کمک نمایید و در سبد غذایی این دو رژیم قرار داشته باشد.

سپاس که تا پایان با ما همراه بودید.

منبع:https://jahangirdiet.com