انجیر چیست؟

انجیر میوه درخت فیکوس است که از خانواده توت به شمار می رود.

 آنها طعم منحصر به فرد، شیرین، بافت نرم و جویدنی دارند و با دانه های خوراکی کمی ترد پر شده اند. انجیر تازه حساس و فاسد شدنی است، بنابراین اغلب برای حفظ آن خشک می شود. این میوه خشک شیرین و مغذی تولید می کند که می توانید در تمام طول سال از آن لذت ببرید.

 

انواع مختلفی از انجیر وجود دارد که همگی از نظر رنگ و بافت متفاوت هستند. ویژگی منحصر به فرد آنها یک دهانه جوانه مانند به نام استیول در بالای آن است که به رشد میوه کمک می کند. شیرینی طبیعی آنها به این معنی است که قبل از دوران شکرهای تصفیه شده، اغلب به عنوان شیرین کننده استفاده می شد پس می توان گفت تا حدی می شود در رژیم کاهش قند خون از آن ها استفاده کرد.

 

5 مزیت برتر سلامتی

1. سلامت دستگاه گوارش را ارتقا می دهد

انجیر اغلب برای تغذیه و تقویت روده توصیه می شود، زیرا به دلیل محتوای فیبر بالایی که دارد به عنوان یک ملین طبیعی عمل می کند. فیبری که آنها ارائه می کنند همچنین دارای خواص پری بیوتیک است، باکتری های روده را تغذیه می کند و باعث ایجاد محیط سالم روده می شود که در نتیجه سلامت گوارش را بهبود می بخشد.

 

2. سرشار از آنتی اکسیدان

انجیر، به خصوص انجیر رسیده، سرشار از ترکیبات گیاهی محافظ به نام پلی فنول است. این ترکیبات دارای خواص آنتی اکسیدانی محافظ هستند، به این معنی که از واکنش اکسیژن با سایر مواد شیمیایی و آسیب رساندن به سلول‌ها و بافت‌ها جلوگیری می‌کنند و با انجام این کار، کلید مدیریت اکسیداسیون هستند.

 

3. ممکن است از فشار خون سالم حمایت کند

بسیاری از ما بیش از حد سدیم (نمک) مصرف می کنیم که در غذاهای فرآوری شده یافت می شود. مصرف زیاد سدیم می تواند منجر به کمبود پتاسیم شود و این عدم تعادل ممکن است منجر به فشار خون بالا (فشار خون بالا) شود. رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات، از جمله انجیر تازه، به طور طبیعی سطح پتاسیم را افزایش می دهد و بنابراین برای کمک به کنترل فشار خون تشویق می شود.

 

مطالعه‌ای که اثرات خاص عصاره انجیر را در حیوانات بررسی می‌کرد، کاهش فشار خون را برای افرادی که دارای فشار خون طبیعی و فشار خون بالا بودند نشان داد.

 

4. ممکن است از سلامت استخوان حمایت کند

انجیر منبع خوبی از مواد معدنی دوستدار استخوان از جمله کلسیم، منیزیم و فسفر است. انجیر به ویژه سرشار از کلسیم است، برخی مطالعات نشان می دهد که حاوی 3.2 برابر بیشتر از سایر میوه ها است.

 

منبع خوب پتاسیم بودن ممکن است به مقابله با دفع ادراری کلسیم که به دلیل رژیم غذایی پر نمک ایجاد می شود، کمک کند. این به نوبه خود به حفظ کلسیم در استخوان ها کمک می کند و در نتیجه ممکن است خطر پوکی استخوان را کاهش دهد.

 

5. ممکن است کیفیت رژیم غذایی را بهبود بخشد و به مدیریت وزن کمک کند.

انجیر به طور طبیعی سرشار از فیبر غذایی و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است، ممکن است یک گنجاندن رژیم غذایی مفید برای بهبود تراکم غذایی رژیم غذایی شما و به نوبه خود به مدیریت وزن کمک کند و در رژیم کاهش وزن از آن استفاده کرد. غذاهای پر فیبر باعث احساس سیری می شوند و می توانند گرسنگی و هوس را کاهش دهند در حالی که مواد مغذی کلیدی مدیریت خون را بهبود می بخشند.

امیدواریم مطالب مفیدی از انجیر در اختیار شما عززان قرار داده باشیم.

سپاس که تا پایان با ما همراه بودید.