در دو مقاله قبلی به‌ صورت مختصر در مورد فواید سیاه‌دانه و عسل با شما گفتگو کردیم هرچند که تمامی خاصیت‌ها و فواید این دو خوراکی فوق‌العاده را خدمت شما عزیزان عرض نکردیم.

در این مقاله قصد داریم تا ترکیب سیاه‌دانه و عسل و معجون معجزه آسایش را خدمت شما معرفی کنیم پس لطفاً تا پایان این مقاله نیز ما را همراهی بفرمایید.

ترکیب خواص سیاه‌دانه و عسل یکی از قوی‌ترین و مثمر ثمر ترین ترکیب‌ها در درمان بسیاری از بیماری‌ها است و اگر بخواهیم خواص ترکیب این دو ماده فوق‌العاده مقوی را به‌ صورت تیتر وار به شما معرفی کنیم عبارت‌اند از :

خوردن عسل و سیاه‌دانه می‌تواند به شما در تقویت سیستم بدنتان کمکی شایان کند، در واقع این ترکیب باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود و در نتیجه از ابتلای شما به انواع و اقسام بیماری‌ها جلوگیری خواهد کرد.

 از دیگر موارد فوق‌العاده ترکیب سیاه‌دانه و عسل می‌توانیم به افزایش شیردهی مادران اشاره کنیم، شما می‌توانید درصورتی‌که فرزند نوزاد دارید و در حال شیر دهی  به او هستید از ترکیب سیاه‌دانه و عسل استفاده کنید و  مقدار شیر تان  را افزایش دهید.

 از دیگر مواردی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم این است که مصرف ترکیب سیاه‌دانه و عسل باعث تامین انرژی بالا و افزایش تحرک افراد می‌شود، در واقع  مصرف این دو ماده خوراکی رفع بی‌حالی در بدن شما می‌کند و بسیار زیاد برای افرادی که رژیم ورزشی دارند مفید است.

اما این خواص به همین‌ جا ختم نمی‌شود و ترکیب این دو ماده فوق‌العاده می‌تواند در درمان جوش‌های بلغمی و بهبود آن ها مورد  استفاده قرار گیرد، در حقیقت مصرف این نوع خوراکی می‌تواند برای جوش‌های بدون التهاب و زیر پوستی مناسب باشد.

 از دیگر موارد استفاده عسل و سیاه‌دانه که بسیار رایج نیز می‌باشد در درمان سرماخوردگی است ،درحقیقت اگر  شما به ‌صورت پی‌درپی به سرماخوردگی مبتلا می‌شوید به‌راحتی می‌توانید از ترکیب سیاه‌دانه و عسل استفاده نموده و این مشکل را تا حد زیادی برطرف کنید، فقط کافی است که شما این ترکیب را دو بار در روز استفاده کنید.

 نکته جالب دیگر درمورد سیاه‌دانه و عسل این است که می‌تواند عوارض داروهای شیمیایی را به حداقل برساند پس در سبد غذایی افراد مبتلا به بیماری سرطان نیز کاملاً می‌تواند مثمر ثمر و مفید فایده واقه گردد.

 همچنین این دو ماده خوراکی و ترکیبشان با یکدیگر می‌تواند ضربان قلب و تپش قلب انسان را تنظیم کند.

موارد بیشمار دیگری نیز از خواص این معجون وجود دارد که ما در این مقاله به آن ها نپرداختیم.

امیدواریم توانسته باشیم مطالب مفیدی هرچند کوتاه در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم.

سپاس که تاپایان با ما همراه بودید.

منبع:https://jahangirdiet.com