با سلام خدمت خدمت شما خوانندگان عزیز این مقاله ، امروز قصد داریم تا شما را با فواید بی ‌شمار چای سبز و خواص آن بیشتر آشنا کنیم پس لطفاً تا پایان این مقاله ما را همراهی بفرمایید.

خواص این چای به‌ قدری بالاست که شاید در یک جمله بتوان عنوان کرد :

بهترین نوشیدنی برای داشتن تناسب اندام و برطرف کردن برخی بیماری‌ها و البته داشتن پوستی زیبا همین چای سبز است.

این نوشیدنی گرم مدت‌هاست که توانسته خود را در رژیم کاهش وزن افراد جای دهد اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید چای سبز سرشار از آنتی ‌اکسیدان پلی فنول است که در پیشگیری و ضد پیری پوست می‌تواند کاملاً به شما کمک کند ، در ادامه به‌ خواص این نوشیدنی خوش ‌طعم بیشتر می‌پردازیم .

  • جلوگیری از سرطان

نکته بسیار مهم درمورد چای سبز این است که آنتی ‌اکسیدان موجود در آن صد برابر تأثیرگذارتر از ویتامین  cو بیست و پنج برابر تأثیرگذارتر از ویتامینe  است.

 برای همین بیشتر محققین این چای را بهترین عامل برای جلوگیری از بروز سرطان می‌دانند .

  • ضد پیری

همان‌ طور که در سطر اول این مقاله اشاره کردیم چای سبز یکی از نوشیدنی‌هایی است که می‌تواند باعث جوانی و اصطلاحاً ضد پیری باشد چرا که آنتی ‌اکسیدان‌های مؤثر بسیار زیادی دارد که می‌تواند در شادابی پوست تأثیرگذار باشد.

 این نکته را حتما شما عزیزان می‌دانید که آنتی ‌اکسیدان‌ها یکی از اصلی‌ترین عوامل برای حفظ سلامتی و شادابی سلول‌های بدن هستند و می‌تواند روند پیری را به تعویق بیندازند .

  • کاهش وزن

همان ‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم چای سبز سال‌هاست خودش را در رژیم کاهش وزن افراد جای داده و عامل خوبی برای حفظ و کنترل وزن افراد به حساب می‌آید پس می‌توان گفت که این چای برای داشتن اندام زیبا می‌تواند مفید باشد .

  • کمک به سیستم قلب

طبق تحقیقاتی که در دانشگاه‌های معتبر دنیا انجام‌ شده نشان می‌دهد که چای سبز تاثیر مستقیمی بر فعالیت مثبت قلب دارد.

 شاید جالب باشد برایتان بدانید در سال 1994 تحقیقات فراوانی بر روی تعداد زیادی از مردم ژاپن انجام شد و نشان داد که افرادی که در روز میزان پنج فنجان چای سبز مصرف می‌کنند خطر مرگشان از لحاظ بیماری‌های قلبی عروقی به‌ مراتب پایین ‌تر از افرادی است که در روز فقط یک لیوان و یا یک فنجان چای سبز مصرف می‌کنند .

  • کاهش کلسترول

طبق تحقیقاتی که انجام ‌شده مشخص گردیده‌ است که چای سبز می‌تواند میزان قابل ‌توجهی از کلسترول ال دی ال یا بد را پایین بیاورد.

  • کاهش خطر ابتلا به دیابت

طبق تحقیقاتی که انجام ‌شده مشخص گردیده است که چای سبز می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دو را به حداقل برساند پس می‌توان این چای را در رژیم کاهش قند خون نیز قرار داد .

خواص این چای به ‌قدری زیاد است که شاید در یک مقاله گنجانده نشود اما اگر بخواهیم به‌ صورت تیتروار به این خواص و فواید اشاره کنیم عبارت‌اند از :

  1. جلوگیری از سکته مغزی
  2. افزایش حافظه
  3. مکمل سلامت دهان و دندان
  4. تقویت استخوان‌ها
  5. پیشگیری از آلزایمر
  6. جلوگیری از  داشتن کبد چرب
  7. مفید بودن در بیماری پارکینسون
  8. بهبود تب‌ خال
  9. رقیق شدن خون
  10. و ده‌ها مورد دیگر...

 امیدواریم توانسته باشیم در مورد این چای مطالب مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

 سپاس که تا پایان این مقاله ما رو همراهی کردید .

منبع:https://jahangirdiet.com/