شاید برایتان جالب باشد که بدانید مصرف موز می‌تواند در جذب بیشتر آهن و همچنین بر طرف کردن نفخ و هضم راحت ‌تر به انسان کمک کند!

 با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا نکات و فواید مثبت بیشتری در مورد این میوه خوشمزه و دوست ‌داشتنی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

  • رشد بهتر ماهیچه ها و عضلات

اگر ورزش می‌کنید و رژیم ورزشی دارید و می‌خواهید ماهیچه ‌هایتان رشد سریع ‌تری داشته باشند و اصطلاحاً قوی‌تر شوند موز می‌تواند فوق‌العاده به این امر به شما کمک کند. موز منبع بسیار قوی از منیزیم است که به انقباض عضلانی و تمدد اعصاب و نیز سنتز پروتئین کمک می‌کند و این امر باعث افزایش توده عضلانی می‌شود .

  • شادی آور

ویتامین 9b یا همان اسیدفولیک بسیار زیاد در موز پیدا می‌شود و شاید جالب باشد برایتان که بدانید این ویتامین ضد افسردگی است !

پس اگر به ‌دنبال این هستید تا سریع‌تر شاد شوید می‌توانید موز مصرف کنید چرا که سروتنین سریع ‌تر با مصرف موز وارد مغز می‌شود و این امر شادی را سریع ‌تر در بدن شما منعکس می‌کند.

  • ضد استرس

همان‌ طور که گفتیم موز سرشار از ویتامین b9 است اما به ‌غیر از ویتامین b9 مقدار زیادی تریپتوفان نیز در موز وجود دارد که این ماده شیمیایی بسیار ضد استرس و ضد افسردگی است و می‌تواند در کم کردن استرس به شما کمک بسیار زیادی کند.

  • کاهش وزن

اگر به‌ دنبال کم کردن وزن خود هستید موز می‌تواند به شما در این امر کمک کند چرا که دارای منیزیم بسیار بالایی است و همین امر باعث می‌شود تا تجزی و تحلیل چربی شما و فرآیندش سرعت بگیرد و بدنتان چربی ذخیره‌ شده در خود را آزاد کند، پس موز می تواند در رژیم کاهش وزن نیز جا داشت باشد.

از دیگر فواید موز می‌توان به :

  1. درمان ترک کف پا
  2. درمان پف زیر چشم
  3. آکنه و جوش صورت
  4. کمک به بهبود سلامت کلیه‌ها
  5. و ده‌ها مورد دیگر اشاره کرد...

امیدواریم توانسته باشیم مطالب مفیدی را در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار داده باشیم.

 سپاس که تا پایان مقاله مارا همراهی کردید.

منبع:https://jahangirdiet.com/