اگر به‌ دنبال میان وعده یا نوعی تنقلات هستید که در هنگام دیدن فوتبال یا فیلم آن را مصرف کنید و علاوه ‌بر خوشمزه بودن بدانید که دارای ارزش غذایی بالایی است و حتی می‌تواند در کاهش اشتها و کاهش وزن به شما کمک کند پیشنهاد ما به شما نخودچی است، در ادامه قصد داریم تا در مورد نخودچی بیشتر با شما گفتگو کنیم پس تا پایان این مقاله ما را همراهی بفرمایید .

از نظر سبد غذایی نخودچی جزو حبوبات به حساب می‌آید اما در کشور ما و اغلب جاهای دنیا این خوراکی خوشمزه نوعی تنقلات محسوب می‌شود که در آجیل یا  کنار سایر تنقلات مورد استفاده قرار می‌گیرد، جالب است بدانید که این نخودچی سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌ هایی است که می‌تواند بدن انسان را در سلامت کامل نگه دارد .

مصرف نخودچی شرایط سنی خاصی ندارد و هر کسی می‌تواند در هر سنی اینخوراکی  خوشمزه را میل کند.

 ازآن جایی ‌که نخودچی ها فیبر بسیار بالایی دارند می‌توانند در کاهش اشتها و همچنین کم کردن وزن به ما کمک کنند چرا که اشتهای کاذب را از ما می‌گیرد ، پس می توانید در رژیم کاهش وزن ما حضوری پر رنگ داشته باشند.

این خوراکی خوشمزه و البته بسیار مفید معمولاً در کنار دیگر خوراکی‌های شبیه خودش که از خانواده‌ی حبوبات یا آجیل ‌ها هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد و ارزش غذایی‌اش دو چندان می‌شود که ما در ادامه قصد داریم به یکی  از این ترکیبات اشاره کنیم.

شما می‌توانید نخودچی با کشمش میل کنید!

 قند و کالری کشمش زیاد است و این اتفاق برای کسانی که ورزش حرفه‌ای می‌کنند و یا رژیم ورزشی دارند بسیار مفید می‌تواند باشد، چرا که کشمش علاوه‌ بر داشتن گلوکز بالا دارای سلنیوم و فسفر است که در جذب پروتئین و سایر مواد مغذی می‌تواند کمک بسیار زیادی به بدن بکند و حالا ترکیب کشمش و نخودچی می‌تواند برای لاغری فوق ‌العاده مفید باشد .

مصرف نخودچی می‌تواند برای کنترل دیابت بسیار مفید باشد پس می‌تواند در سبد رژیم کاهش قند خون قرار بگیرد چرا که ازآن جایی‌ که نخودچی از فیبر قابل ‌توجهی برخوردار است می‌تواند همان‌ طور که در سطور بالاتر گفتیم مانع از پرخوری افراد شود و از ابتلا به بیماری دیابت نوع دو جلوگیری کند .

علاوه‌ب ر دارا بودن فیبر بالا نخودچی دارای پتاسیم بسیار بالایی نیز هست و پتاسیم همان ماده‌ای است که می‌تواند به تنظیم فشارخون ما کمک کند پس نخودچی در تنظیم فشار خون نیز می‌تواند نقشی مهم و مؤثری داشته باشد .

کلسیم می‌تواند مانع از پوکی استخوان در سنین بالا شود و این ماده در نخودچی فراوان است پس شما با مصرف نخودچی می‌توانید از پوکی استخوان نیز جلوگیری کنید.

 همچنین سلامت قلب خود را نیز می‌توانید با مصرف نخودچی تأمین کنید چرا که آهن منیزیم ،پتاسیم و سلنیوم و همچنین ویتامین‌های گروه بی همگی در نخودچی وجود دارد.

نخودچی ده ها فایده دیگر نیز دارد که ما در این مقاله به آن اشاره نکردیم .

امیدواریم توانسته باشیم مطالبی هر چند مختصر در مورد فواید نخودچی را در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار داده باشیم.

 سپاس که تا پایان این مقاله ما را همراهی نمودید .