بالنگ نوعی از مرکبات محسوب می‌شود همیشه برای ما با مربایش معروف بوده و بر سر میز صبحانه ایرانی‌ها حضور داشته‌ است در حالی‌ که این میوه بسیار خوشمزه و مقوی فواید بی‌شماری دارد و ما قصد داریم در این مقاله به فواید بی ‌شمار میوه بالنگ اشاره کنیم پس لطفاً تا پایان این مقاله ما را همراهی بفرمایید.

طبق تحقیقاتی که در دانشگاه ‌های معتبر دنیا انجام ‌شده مشخص ‌شده که بیشتر دردهای عصبی می‌توانند با یک لیوان آب و چند قطره آب بالنگ تسکین پیدا کنند پس می‌توان گفت در مورد میوه بالنگ این میوه مسکن خوبی برای دردهای عصبی است .

یکی دیگر از فواید مصرف میوه بالنگ در درمان رفلاکس اسید است و شما می‌توانید باز با مقداری آب و چند قطره آب بالنگ تا حد بسیار زیادی رفلاکس اسید خود را پایین بیاورید و دردتان را تسکین دهید .

میوه بالنگ منبع غنی‌ از ویتامین c  است و همین امر باعث می‌شود تا دستگاه ایمنی بدن را تقویت کند و بتواند در برابر سرماخوردگی واکنش بسیار خوبی از خود نشان دهد پس با مصرف آب بالنگ و خود میوه بالنگ می‌توانید سرماخوردگی خود را تا حد زیادی بهبود ببخشید .

همان‌ طور که در سطرهای  بالاتر اشاره کردیم بالنگ منبع غنی‌  از آنتی‌ اکسیدان‌ ها از جمله ویتامین c است که می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن کاملاً پویا باشد پس می‌توان گفت که بالنگ می‌تواند از پیشگیری از سرطان کاملاً مفید فایده  قرار گیرد .

شاید برایتان جالب باشد که آب بلند می‌تواند در کاهش وزن کاملاً مفید باشد و فقط کافی ا‌ست شما با خوردن آب بالنگ به‌ صورت ناشتا این تاثیر را در دراز مدت ببینید پس می‌توان گفت که بالنگ می‌تواند در رژیم کاهش وزن نیز قرار بگیرد .

بالنگ خواص دیگری  نیز دارد که به صورت تیتر وار عبارتند از:

  • کمک به ‌سلامت قلب و عروق
  • حفظ فشار خون
  • ضد تهوع بودن
  • و ده ‌ها موارد دیگر...

 که ما به آن‌ها در این مقاله اشاره نکردیم .

امیدواریم توانسته باشیم هرچند به ‌صورت مختصر و مفید اطلاعات خوبی درمورد میوه بالنگ در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

 سپاس که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید .

منبع:https://jahangirdiet.com/