همیشه در خانه ایرانی‌ ها چاشنی خوشمزه و پرخاصیتی به نام رب انار وجود دارد .

انار خود سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که جزو محبوب ‌ترین میوه‌ های ایرانی به حساب می‌آیند و در کتب مقدس نیز از انار به‌ عنوان میوه بهشتی یاد شده‌ است، حالا ما در این مقاله قصد داریم تا فواید اعجاب‌ انگیز در مورد رب انار به شما عزیزان بگوییم پس لطفاً تا پایان ما را همراهی بفرمایید .

قبل ‌از گفتن فواید رب انار اجازه دهید تا مواد مغذی که در رب انار  وجود دارد را به شما معرفی کنیم.

 جالب است بدانید هر صد گرم از انار دویست و چهل میلی‌گرم پتاسیم سه گرم فیبر ، سیزده میلی‌گرم ویتامین c ، هشتاد درصد آب و پنجاه کیلوکالری انرژی دارد و همچنین منبع غنی از آهن به حساب می‌آید با این توضیحات حالا بهتر است به فواید بی ‌شمارش برای بدن انسان بپردازیم .

همان ‌طور که گفتیم رب انار حاوی مقادیر زیادی از آنتی ‌اکسیدان ‌هاست که سرآمد همه آن‌ها ویتامین c است و بسیار زیاد در رب انار، این چاشنی خوشمزه وجود دارد پس می‌توان گفت که رب انار در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار کارساز و مفید است .

انار حاوی آنتی ‌اکسیدان‌ های بسیار زیادی است که یکی از آن‌ها پلی فنول است که این نوع از آنتی ‌اکسیدان می‌تواند در کاهش کلسترول حکم معجزه را داشته باشد و در رب انار بسیار زیاد وجود دارد پس با مصرف رب انار شما می‌توانید کاهش کلسترول را به چشم خود تماشا کنید !

اگر به ‌دنبال لاغر شدن و کاهش وزن هستید و دوست دارید در سبد غذایی خود و رژیم کاهش وزن تان چاشنی خوشمزه و پرخاصیت و مفید داشته باشید قطعا رب انار می‌تواند در این سبد جا بگیرد.

 چرا که سرشار از ویتامین‌های B ، A و  C است که به سوخت ‌و ساز بدن شما کمک صد چندان می‌کند هر چند که برای داشتن رژیم کاهش وزن اصولی شما باید به متخصص تغذیه مراجعه کنید .

اگر باردار هستید و می‌خواهید تا ذهن جنینتان رشد قابل توجهی داشته باشد حتما از رب انار استفاده کنید.

 چرا که رشد ذهن جنین به ماده‌ای به نام نیاسین وابسته ‌است که در رب انار بسیار وجود دارد و می‌تواند به شما کمک کند.

 همچنین رب انار از تهوع بارداری نیز کاملاً تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

 پس حضور رب انار در رژیم بارداری نیز می‌تواند مفید فایده قرار گیرد.

رب انار خواص و فواید بسیار زیاد دیگری نیز دارد که ما رد این مقاله به آن ها اشاره نکردیم.

امیدوارم توانسته باشیم مطالب مفیدی را در اختیار شم عزیزان قرار داده دهیم.

سپاس که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.

منبع:https://jahangirdiet.com/