تمبر هندی یکی از میوه‌های ترش و شیرین و بسیار خوشمزه ‌ای است که همیشه مورد استقبال ما ایرانی‌ ها قرار گرفته حالا بیایید در این مقاله به فواید پزشکی این میوه خوشمزه بیشتر بپردازیم.

از نظر علمی تمبر هندی درختی با چوب سخت است که زادگاه و خاستگاهش برای آفریقاست ولی در پاکستان و هند و جاهای گرمسیر پرورش پیدا می‌کند.

 پوسته تمبر هندی شبیه به دانه‌های لوبیا است و طعم آن در ابتدا ترش بوده و هر چه که بیشتر می‌رسد ترش ‌و شیرین می‌شود و در برخی از نقاط جهان این میوه را با نام خرمای هندی نیز می‌شناسند .

اگر بخواهیم به اولین فایده تمبر هندی اشاره کنیم باید به ضد یبوست بودن آن بپردازیم.

از مدت‌ها پیش در منازل ایرانی‌ها مصرف تمبر هندی برای برطرف ‌شدن یبوست مورد استفاده قرار می‌گرفته و کاملاً نیز جواب داده‌ است.

 اما از نظر علمی  نیز این تمبر می تواند یوبوست را درمان کند چرا که فیبرهای غذایی فراوانی در این میوه وجود دارد که می‌تواند دستگاه گوارش را بهبود بخشد و همین امر کمک می‌کند تا مدفوع به‌ راحتی از بدن خارج شود در واقع تمر هندی می‌تواند در هضم راحت ‌تر غذا کاملاً مؤثر واقع گردد .

طبق تحقیقات گسترده‌ای که بر روی این میوه در دانشگاه‌های معتبر دنیا انجام ‌شده مشخص گردیده به ‌علت داشتن فیبر و همچنین ویتامین سی c  قابل‌ توجه در این میوه تمر هندی می‌تواند در سلامت قلب کاملاً مؤثر و مفید باشد و حتی فشار خون را نیز کنترل کند جالب است بدانید که طبق تحقیقاتی که جدیداً انجام ‌شده مشخص ‌شده مصرف تمبر هندی می‌تواند در کاهش استرس نیز مؤثر واقع گردد .

یکی دیگر از موارد مفیدی که در تمبر هندی وجود دارد آهن است که به مقدار بسیار زیادی نیز در این میوه وجود دارد و می‌تواند ده ‌درصد از نیاز بدن را در روز تامین کند و همین امر باعث بهبود گردش خون در بدن نیز می‌شود.

اگر به‌ دنبال یک ماده‌ی خوشمزه و البته کاهش ‌دهنده دیابت خود هستید تمبر هندی راه ‌حل بسیار مناسبی برای شما است چرا که تمبر هندی با کاهش فشار بر لوزالمعده باعث می‌شود گلوکز خون پایین بیاید، پس می‌توان گفت تمبر هندی در سبد رژیم کاهش قند خون کاملاً ضروری و مفید است .

موارد بی ‌شمار دیگری نیز از فواید این میوه به اثبات رسیده که به صورت تیتر وار عبارتند از:

  • بهبود حالت تهوع
  • درمان گلو درد
  • کاهش دردهای آرتروز
  • لاغر کننده و کمک‌کننده به کاهش وزن که صددرصد می‌تواند به‌خاطر این امرش در رژیم کاهش وزن جا داشته باشد.
  • خواص ضد التهابی
  • و...

امیدواریم توانسته باشیم مطالب مفید هر چند کوتاه را در مورد خواص و فواید تمبر هندی در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

 سپس که تا پایان ما را همراهی کردید.

منبع:https://jahangirdiet.com/