برخی اوقات هست که شما حوصله هیچ کاری را ندارید یا ممکن است در محل کارتان اتفاقی افتاده باشد که حال شما را بد کرده است .

شاید برایتان جالب باشد که بدانید  برخی خوراکی‌ها می‌توانند تا حال شما را عوض کرده و روحیه و انرژی مثبتی به شما بدهند، با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا این خوراکی‌ها را به شما معرفی کنیم .

سبزیجات همیشه می‌تواند حال خوبی به انسان بدهند و در کنار آن به ایمنی بدن نیز بسیار کمک ‌کنند.

 اما شاید برایتان جالب باشد طبق تحقیقاتی که در دانشگاه هاروارد انجام شد مشخص شد که افرادی که غلظت  بالایی کاراتنوئید که یک دسته از آنتی‌ اکسیدان ها در خونشان وجود دارد بیشتر خوش ‌بینانه به زندگی نگاه می‌کنند و حالا شاید بیشتر برایتان جالب باشد که این ماده در کلم ‌پیچ بسیار زیاد است، پس کلم ‌پیچ می‌تواند حال شما را مثبت و بهتر کند .

شاید هیچ کودکی را در جهان پیدا نکنید که عاشق کاکائو نباشد همه ما از بچگی عاشق کاکائو بوده‌ایم و با خوردن و دیدن آن کلی لذت بردیم  اما حالا پژوهشگران متوجه شده‌اند که دانه‌های کاکائو در میان مواد مغذی بسیار زیاد خود حاوی نوعی کافیین  به نام تئوبرومین است که می‌تواند خلق‌ و خوی انسان را بهتر کرده و حال خوب انسان را تحریک کند. پس یادتان باشد اگر حالتان بد بود می‌توانید خود را مهمان یک شکلات کاکائویی کنید .

چای  جزو نوشیدنی ‌های پرطرفدار در کشور ما ایران است و همیشه معمولاً در سر صبحانه و عصرها از این نوشیدنی لذیذ ما استفاده می‌کنیم.

 اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید چای می‌تواند شما را از افسردگی دور کند زیرا خاصیت آنتی ‌اکسیدانی آن به مغز فرمان شادی می‌دهد و هورمون استرس کورتیزول کمک می‌کند تا تعادل در مغز برقرار گردد.

 از قدیم ‌الایام هم در کشور چین که سرمنشأ چای جهان محسوب می‌شود افرادی که چای می‌خوردن نگرش مثبتی داشتند و این طی تحقیقات فراوان به‌ صورت علمی ثابت شده‌ است .

یکی دیگر از خوشمزه های که می‌تواند حال شما را عوض کند موز است .

شاید باورتان نشود اما این میوه مغذی غنی ترپتوفان است ،ماده‌ای شیمیایی که به سروتونین تبدیل می‌شود و این امر باعث می‌شود تا احساس خوشحالی و آرامش به شما برسد

 البته که این نکته را در نظر داشته باشید موز می‌تواند مکمل خوبی در رژیم غذایی هم باشد که شما می‌توانید با مراجعه به متخصص تغذیه یک رژیم غذایی مناسب با خود را دریافت نمایید .مز مخصوصاً در رژیم ورزشی بسیار پر کاربرد است.

ما ایرانی‌ها عاشق تخم ‌مرغ هستیم و این امر کاملاً ثابت شده  است اما شاید برایتان جالب باشد تخم ‌مرغ به ‌خاطر منابع پروتئین و ارزش بالای غذایی که دارد هم می‌تواند در حفظ  و کاهش قند خون و رژیم دیابتی به کار بیاید و هم می‌تواند باعث آرامش و بهبود خلق ‌و خوی شما شود .

برخی دیگر از ماده‌های خوراکی مثل بلوبری و شاه ‌توت یا  ماهی سالامون ،ماست یونانی عدس و گرد و آواکادو ،پاستا هم هستند که می‌توانند از لحاظ خلق ‌و خو و انرژی مثبت شما را بالا ببرند و حالتان را بهتر کند.

 شادی آور بودن این مواد غذایی به صورت  علمی کاملاً ثابت شده ‌است.

امیدواریم توانسته باشیم مطالب مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

 سپاس که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید .