نان جو یکی از رایج ‌ترین و ویژه‌ترین نان‌ها در رژیم‌های لاغری محسوب می‌شود و در واقع زمانی ‌که افراد برای دریافت رژیم کاهش وزن به متخصص تغذیه مراجعه می‌کنند حتما در سبد غذایی آن‌ها این نان وجود دارد.

 نان جو از آرد جو بدون سبوس و یا از جو سبوس ‌دار تهیه می‌شود و هر دوی این نان‌ها نسبت ‌به نان گندم از قدرت سیر کنندگی و فیبر بسیار بالاتری برخوردار هستند امروز قصد داریم تا در مورد فواید این نان با شما عزیزان گفتگو کنیم، پس لطفاً با ما تا پایان این مقاله همراه باشید .

مصرف نان جو می‌تواند تا حد بسیار زیادی در کنترل و پیشگیری از بیماری‌هایی که مرتبط به افزایش وزن و یا اصطلاحاً چاقی هستند جلوگیری کند در واقع نان جو سرشار از ویتامین d است که همین ویتامین در بدن ایجاد آرامش می‌کند.

 نان جو دارای فیبر بسیار زیاد است که می‌تواند در درمان بیماری‌هایی همچون یبوست فوق‌العاده مفید باشد.

 از دیگر نکات و فواید مهم نان جو می‌توان به ضد سرطانی بودن این نان اشاره کرد در واقع طبق تحقیقات فراوانی که در اکثر دانشگاه‌ های معتبر جهان انجام‌ شده مشخص ‌شده که نان جو قادر به سرکوب عوامل سرطان ‌زا به‌ ویژه پیشگیری از بروز سرطان در بستر روده‌ها است .

شاید بتوان گفت بهترین نان برای افراد مبتلا به بیماری دیابت همین نان جو باشد چرا که این نان شاخص گلیسمی پایینی دارد و همین امر باعث می‌شود تا افراد دیابتی با مصرف این نان دیرتر گرسنه شوند و کمتر به خوردن شیرینی ‌جات تمایل پیدا کنند.

 اما کار به‌همین جا ختم نمی‌شود چرا که نان جو برای افرادی که دارای بیماری‌های قلبی عروقی هستند نیز بسیار مفید فایده است این نان به کاهش کلسترول بد خون بسیار کمک می‌کند و می‌تواند با پتاسیمی که دارد فشار خون بالا را نیز کاهش داده و متعادل گرداند .

از دیگر موارد فایده ‌های نان جو می‌توان به تقویت حافظه اشاره کرد طبق تحقیقاتی که انجام‌ شده مشخص گردیده که مصرف نان جو می‌تواند در تقویت حافظه بسیار مفید باشد پس همین امر می‌تواند جلوگیری از بیماری‌هایی همچون آلزایمر کند، این نکته بسیار برای افرادی که بالای شصت سال هستند مفید است و نان جو می‌تواند کاری کند تا در بروز آلزایمر و موارد این ‌چنینی پیشگیری به عمل آید.

 اما اگر به فکر موهای خود هستید نان جو نیز می‌تواند به شما کمک کند چرا که سبوس موجود در نان جو باعث می‌شود تا از زود سفید شدن موهای شما جلوگیری شود .

و در آخر می‌توان گفت نان جو به‌ علت داشتن مواد معدنی بسیار بالا در سلامت و استحکام استخوان‌ها نیز می‌تواند به شما کمک کند و برای کودکانی که نرمی استخوان دارند این نان بسیار لازم و ضروری است .

نان جو فواید دیگری دارد که ما در این مقاله به‌ همین نکات اشاره ‌شده بسنده می‌کنیم. شما می‌توانید با مصرف این نان از فواید بی‌ شمار آن استفاده کرده و بدن خود را در سلامت نگاه دارید.

 سپس که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.

منبع: https://jahangirdiet.com/