فصل پاییز فصلی است که آن را با رنگ نارنجی بیشتر می‌شناسند و یکی از زیباترین فصل‌های طبیعت به حساب می‌آید حالا این رنگ نارنجی در خود میوه‌ای نارنجی ‌رنگ نیز دارد به نام نارنگی که بسیار مفید و خوشمزه است ،امروز قصد داریم تا در مورد این میوه پرطرفدار خانواده‌ های ایرانی با شما عزیزان گفتگو کنیم .

نارنگی از خانواده مرکبات و یکی از پرطرفدارترین اعضای این خانواده است که برای اولین ‌بار در جنوب شرقی آسیا این میوه خوش مزه به دنیا معرفی شده ‌است.

اما خواص نارنگی به ‌عنوان یک میوه بسیار بالاست و می‌تواند کمک شایانی به‌ سلامت بدن انسان کند که در ادامه به آن می‌پردازیم .

نارنگی برای جلوگیری از دیابت بسیار میوه فوق‌ العاده‌ای است چرا که طبق تحقیقاتی که در دانشگاه ‌های کانادا انجام ‌شده به این نتیجه رسیده‌اند که ترکیبات فلانوییدی به نام نوبیلتین درون نارنگی وجود دارد، این عنصر باعث سوزاندن چربی و جلوگیری از تولید چربی می‌شود بنابراین می‌توان از بیماری‌های ناشی از چاقی در بدن مانند دیابت نوع دو کاملاً جلوگیری می کند.

نارنگی دارای مقدار زیادی پتاسیم است و پتاسیم همان‌ طور که در مقالات قبل نیز اشاره کردیم می‌تواند از لخته شدن خون جلوگیری کند، طبق تحقیقاتی که بر روی بیش‌ از شصت و نه هزار نفر صورت‌ گرفته نارنگی می‌تواند نوزده درصد کمتر در خطر ابتلا به بیماری‌ هایی مانند لخته شدن خون به انسان کمک کند پس می‌توان گفت که نارنگی برای جلوگیری از سکته بسیار مناسب است .

اگر  به ‌دنبال کاهش وزن خود هستید قطعا نارنگی می‌تواند در سبد غذایی شما قرار بگیرد چرا که حاوی مقدار زیادی فیبر است و فیبر می‌تواند گرسنگی کاذب شما را بر طرف کند.

 همچنین نارنگی دارای بسیاری از ویتامین‌ها است که می‌توانند از تولید کورتیزول جلوگیری کنند.

 کورتیزول هورمونی است که استرس شما را افزایش می‌دهد و شما را تشویق به ذخیره‌ سازی چربی در بدنتان می‌کند پس می‌توان گفت که نارنگی به ‌شدت برای کاهش وزن شما مفید است.

 البته که شما برای داشتن رژیم کاهش وزن باید زیر نظر متخصص تغذیه قرار بگیرید تا مقدار و میزان مصرف هر ماده خوراکی برای شما مشخص شود تا بدنتان آسیبی نبیند و به‌ صورت اصولی وزن خود را کاهش دهید .

طبق تحقیقاتی که در دانشگاه‌های کره جنوبی انجام ‌شده مشخص ‌شده لیمونیید های موجود در نارنگی می‌تواند در جلوگیری از گسترش سرطان‌های خون و سرطان سینه کار ساز باشد، اما این نکته را در نظر داشته باشید که این تحقیقات بر روی حیوانات انجام ‌شده و هنوز به کشفیات انسانی نرسیده ‌است ولی می‌توان امیدوار بود که نارنگی برای جلوگیری از سرطان ‌های ذکر شده مفید مفید فایده واقع شود .

نارنگی سرشار از مواد مغذی است و حاوی مقدار قابل ‌توجهی از ویتامین ‌های a و c و پتاسیم است .

همچنین همان ‌طور که در موارد بالا ذکر کردیم این میوه از آنتی ‌اکسیدان فراوانی نیز برخوردار است و منبع بسیار خوب از فیبر خوراکی به حساب می‌آید.

 همچنین نارنگی می‌تواند در کاهش التهاب به شما بسیار کمک کند چرا که سرشار از ویتامین a است و همان‌ طور که گفتیم به‌ علت داشتن ویتامین‌ های مذکور و آنتی ‌اکسیدان‌ها، خوراکی خوبی برای مقابله با بیماری‌ های التهابی به حساب می‌آید.

 همچنین نارنگی برای تقویت دستگاه ایمنی بدن نیز کاملاً مناسب است.

 امیدواریم توانسته باشیم مطالب مفیدی در مورد این میوه خوشمزه و خوش ‌رنگ در اختیار شما عزیزان قرار داده باشید.

 سپاس که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید .

منبع: https://jahangirdiet.com/