هویج و سیر دو عدد از صیفی‌جات بودند که در دوران شیوع و همه‌گیری کرونا بسیار زیاد مورد استفاده مردم قرار گرفتند بیایید امروز درمورد این دو صیفی‌جات مقوی و پرفایده با یکدیگر گفتگو کنیم پس لطفاً تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

همان ‌طور که گفتیم سیر و هویج بسیار پرفایده و پرخاصیت هستند ابتدا اجازه دهید از هویج آغاز کنیم :

هویج بسیار پرفایده است مثلاً می‌تواند ضد اسهال باشد و نرم‌کننده و ضدعفونی‌کننده روده‌ها و یا التیام دهنده زخم روده.

 هویج می‌تواند ضد صفرا و بیماری ‌های کبدی باشد، هویج له ‌شده می‌تواند اثر تسکین ‌دهنده بر روی زخم‌ها داشته باشد و یا هویج می‌تواند در بیماری‌های پوستی مختلف مانند خارش و اگزما یا حتی سوختگی‌ها بسیار پرفایده باشد.

 اما از این‌ ها که بگذریم هویج در دوران کرونا بسیار مصرف زیادی داشت چرا که می‌توانست در بیماری‌ های تنگی نفس و مشکلات تنفسی به‌ شدت چاره ‌ساز باشد.

 نکته جالب ‌توجه دیگر راجع‌ به هویج این است که می‌تواند ضد عطش باشد و حتی می‌تواند در معالجه رماتیسم، نقرس و کم شیری مادران نیز سودمند باشد، یعنی مادران می‌توانند در رژیم بارداری خود حتما از هویج استفاده کنند که البته باید زیر نظر متخصص تغذیه قرار بگیرند و در صورت لزوم مقدار و اندازه آن توسط متخصص تغذیه برای آن‌ها مشخص گردد ‌.

علاوه ‌بر تمام این فواید که خدمت شما عرض کردیم هویج می‌تواند مقدار کلسترول خون را تا حد زیادی کم کند و همین امر سبب زیبایی چهره نیز می‌شود.

از هویج برای درمان بواسیر ،یبوست ،عفونت‌ های ریوی و موارد این‌ چنینی نیز استفاده می‌کنند.

 شیر هویج ماده تمیز کننده پوست و تقویت‌ کننده نور چشم و حتی در جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی نیز بسیار پرکاربرد و مفید فایده است .

هویج فواید بی‌شمار دیگری دارد که ما به این چند مورد در این مقاله بیشتر اشاره نکردیم.

حالا بیایید به سراغ سیر برویم

برای بنده به‌ عنوان نویسنده این مقاله سیر به‌ عنوان یک دشمن باکتری و ویروس شناخته می‌شود هر چند فواید بی‌شمار دیگری دارد...

 سیر یک گیاه علفی است که فواید بی‌شماری دارد مثل مواردی که در ادامه می‌خواهیم برای شما بازگو کنیم .

سیر گیاهی است که از آن برای درمان بیماری‌هایی چون برونشیت ،سرماخوردگی، آسم ،سیاه ‌سرفه و یا حتی رفع گرفتگی عضلانی استفاده می‌شود.

 همچنین از سیر برای کاهش فشارخون و افزایش گلبول سفید خون نیز استفاده می‌کنند.

 جالب است بدانید از این گیاه برای تقویت مو نیز استفاده می‌شود و امروزه در اکثر تبلیغات تلویزیونی شاهد شامپو های سیر و عناوینی از این قبیل می‌باشیم .

اما نکته جالب در مورد سیر این است که این گیاه خارق‌العاده می‌تواند باکتری‌ها و برخی از ویروس‌ها و عفونت‌های قارچی یا حتی انگلی روده را به ‌راحتی از بین ببرد.

 باید گفت که مهم‌ترین قسمت این گیاه پرمصرف هسته‌ای آن است، این گیاه پر خاصیت و جادویی خوشبختانه در کشور ما به‌ وفور پیدا می‌شود و اغلب در شهرهای شمالی و در ارتفاعات روییده و سپس توسط کشاورزان چیده‌ شده و به بازار عرضه می‌شود.

 ما از سیر در تغذیه و خوراکمان از قدیم‌الایام استفاده می‌کردیم و عضو جدانشدنی غذاهای سنتی مردم ایران به شمار می‌آید .

امیدواریم توانسته باشیم در مورد سیر و هویج اطلاعات خوبی را هرچند مختصر و مفید در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

 سپاس که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.

منبع: https://jahangirdiet.com/