وارد فصل پاییز و شروع سرما می‌شویم و دوباره بازار میوه‌ های این فصل رنگارنگ و جذاب داغ می‌شود.

 یکی از این میوه‌ ها قطعا لیموشیرین است که بسیار خاصیت درمانی و دارویی نیز دارد ،امروز قصد داریم تا در مورد خواص لیمو شیرین با شما عزیزان گفتگو کنیم پس لطفاً تا پایان این مقاله با ما همراه باشید .

لیمو شیرین در ظاهر شباهت زیادی به پرتغال دارد و میکس آب این دو میوه به ‌شدت در بین مردم ایران محبوب است و خاصیت ‌های درمانی و دارویی بسیار زیادی دارد که بیشتر برای سرماخوردگی استفاده می‌شود، جالب است بدانید که این میوه بیشتر در جنوب شرق آسیا یافت می‌شود که عمدتاً در هند بیش ‌از سایر کشورها است، حالا بیایید با هم عملکرد و فواید دارویی این میوه خوشمزه را مرور کنیم .

لیمو شیرین غنی از ویتامین فلانویید است  پس می‌توان گفت که لیموشیرین کمک به بهبود عملکرد دستگاه گوارش دارد و آب لیمو شیرین معمولاً به افراد مبتلا به سوء هاضمه،افراد دارای  حرکات نامنظم روده و دیگر مشکلات گوارشی توصیه می‌شود.

لیمو شیرین به‌ علت داشتن اسیدهای مفید برای دفع سموم روده می‌تواند کمک بسیار زیادی کند، همچنین حاوی فیبر رژیمی نیز می‌باشد که این امر یعنی لیموشیرین می‌تواند در درمان یبوست یک مسهل و یا ملین بسیار قوی باشد پس می‌توان گفت که در درمان یبوست نیز لیموشیرین بسیار زیاد کاربرد دارد .

طبق تحقیقات فراوانی که انجام ‌شده مشخص ‌شده که لیمونوید موجود در لیمو شیرین می‌تواند در برابر ابتلا به سرطان‌ های مختلف مبارزه کند پس می‌توان گفت که لیمو شیرین خاصیت ضد سرطانی نیز دارد .

لیمو شیرین منبع بسیار خوبی از ویتامین c است که می‌تواند همان‌ طور که در ابتدای مقاله گفتیم در برابر بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی و غیره عملکرد خوبی از خود نشان دهد همچنین لیمو شیرین این خاصیت را دارد که بتواند در بدن سم ‌زدایی کند در واقع این میوه می‌تواند تأثیرات مضر استرس و آلودگی را به ‌راحتی خنثی کند .

علاوه ‌بر تمام موارد ذکر شده لیمو شیرین می‌تواند در تقویت دستگاه ایمنی بدن، در کاهش گرفتگی عضلات کمک به‌ سلامت استخوان‌ ها ، کمک به بینایی،  افزایش انرژی، کمک به پیشگیری و کنترل بیماری دیابت ، جلوگیری از کم ‌آب بودن بدن ،کمک به کاهش وزن، درمان زردی، اختلالات ادراری و مواردی دیگر بسیار مفید فایده واقع شود که از لحاظ علمی همگی ثابت شده‌اند.

البته افراد مبتلا به دیابت باید زیر نظر متخصص تغذیه قرار بگیرند و رژیم کاهش قند خون را دریافت نمایند.

 اما این نکته را در نظر داشته باشید که وجود میوه‌هایی مثل لیمو شیرین در سبد غذایی تمام انسان‌ها لازم است و چه بهتر است که ما زیر نظر متخصص تغذیه قرار بگیریم و رژیم غذایی متناسب با بدن خود را داشته باشیم.

 امیدواریم توانسته باشیم موارد مفیدی را در مورد لیمو شیرین در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم .

سپاس که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.

منبع: https://jahangirdiet.com/