امروز قصد داریم تا شما را به دو گونه از صیفی‌جات بیشتر آشنا کنیم که طبق تحقیقات انجام ‌شده بسیار برای مردان می‌تواند مفید و به سلامتی هر چه بیشتر آن‌ها کمک کند،بیاید تا در مورد  گوجه و کلم بروکلی با یکدیگر گفتگو کنیم پس لطفاً تا پایان این مقاله با ما همراه باشید .

طبق تحقیقاتی که در دانشگاه‌های معتبر جهان انجام‌ شده گوجه ‌فرنگی و بروکلی خاصیت ضد سرطانی دارند و می‌توانند بر تومورهای پروستات نیز تأثیرات بسیار مثبتی بگذارند و جالب است بدانید که مصرف این دو با هم تقریباً می‌تواند معجزه‌ای بزرگ برای سرطان پروستات آقایان باشد .

در واقع تحقیقات نشان داده که اثر ترکیبات فعال بیولوژیکی هر یک از این دو مورد بر تومورهای سرطانی کاملاً متفاوت عمل می‌کند و مصرف آن دو با هم می‌تواند بسیار در این قصه مفید و مثمرثمر باشد .

طبق تحقیقاتی که بر روی موش‌های آزمایشگاهی انجام ‌شده مصرف پودر گوجه و بروکلی باعث شده تا تومور پروستات این جانوران وزن خود را از دست داده و  همین امر سبب بهبودی آن‌ها شود جالب است بدانید که بروکلی خود به ‌تنهایی باعث کاهش چهل و دو درصدی وزن تومورها شده و گوجه ‌فرنگی نیز توانسته سی و چهار درصد در کاهش وزن تومورها تاثیرگذار باشد و نکته جالب‌تر این است که شاید تنها رژیم غذایی که حاوی بروکلی و گوجه‌فرنگی باشد و این میزان بتواند تاثیر بگذارد فقط جراحی است!!! که اصلا گزینه مطلوبی برای آقایان نیست .

نکته‌ای که باعث حیرت و شگفتی بیشتر محققان شده تاثیر این دو ماده خوراکی با تأثیر جراحی است که می‌توان آن‌ها را تقریباً با یکدیگر مقایسه کرد اما توصیه و پیشنهادی که محققان به افراد سالمند که در معرض بیماری پروستات هستند این است حتما رژیم غذایی خود را به سمتی ببرند که مصرف کلم بروکلی و گوجه ‌فرنگی در آن‌ ها خودنمایی کند این امر قطعا باید توسط متخصص تغذیه و یک رژیم غذایی مناسب برای آن ‌ها نوشته شود چرا که مصرف سرخود هر چیزی حتی با وجود داشتن فواید بسیار می‌تواند به‌ مرور زمان ما را دچار اختلالاتی کند.

 پس میزان مصرف آن کاملاً باید توسط متخصص تغذیه تعیین شود این امر دقیقاً برای افرادی که متأسفانه دچار سرطان پروستات هستند ولی رشد آن کم است و درحال شیمی‌درمانی و پرتودرمانی نیز می‌باشند صدق می‌کند آن‌ها نیز باید با رفتن و مراجعه کردن به متخصص تغذیه رژیم غذایی دریافت کند که در آن گوجه‌فرنگی و بروکلی و وجود داشته باشد .

در پایان اجازه دهید این نکته را نیز به شما گوشزد کنیم که اگر شما بتوانید مواد غذایی را به‌ صورت کامل مصرف کنید بسیار بهتر از این است که از قرص‌های مکمل آن استفاده کنید.

صیفی جات باید در برنامه غذایی ما حضور داشته باشند مخصوصاً برای افرادی که قصد دریافت رژیم کاهش وزن و یا افزایش وزن را دارند.

امیدواری بدن شما همیشه در سلامت کامل بوده باشد و هیچ‌گاه و هرگز دچار بیماری نشوید سپاس که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.

منبع: https://jahangirdiet.com/