عید باستانی نوروز و تعطیلات آن همیشه پیام ‌آور شادی لبخند و میهمانی‌ های خانوادگی برای تمام ایرانیان بوده‌ است .

مردم در روز های منتهی به پایان سال همگی به فکر تمیز کردن منازل خود - خرید شیرینی و آجیل و البسه جدید هستند اما مورد دیگری که در این مقاله می‌خواهیم به آن بپردازیم این است که اکثر مردم برای خرید لباس ‌های جدید سعی می‌کنند در روزهای پایانی سال رژیم غذایی بگیرند تا هم در میهمانی‌ها هر چه زیباتر به ‌نظر برسند و هم البسه مناسب‌تری برای خود تهیه کنند اما چرا همیشه دقیقه نود و  شب عید مردم به فکر تناسب اندام خود میفتند ؟

فقط کافیست در روز های پایانی سال یعنی از اواخر دی ‌ماه تا اواخر اسفند ماه سری به باشگاه‌ های بدن ‌سازی آقایان و خانم‌ ها بزنیم کاملاً مشهود است که ثبت ‌نامی های جدید بسیار زیاد بوده‌اند و سالن‌ها بسیار شلوغ ‌تر از روزهای گذشته می‌باشد این قضیه در مطب متخصصین تغذیه نیز کاملاً صدق می‌کند و مردم در این لحظات و ساعات بیشتر به متخصصین تغذیه رجوع می‌کنند و همگی انتظار دارند تا به ‌صورت فشرده و با ممارست زیاد وزن خود را به حالت ایده ‌آل برساند اما چرا همه کارها باید در لحظه آخر انجام شود ؟

ما در طول سال فرصت این را داریم که برای بدن خود فکر چاره‌ای کنیم و اگر می‌خواهیم تناسب اندام خوبی داشته باشیم به متخصصین تغذیه و سالن‌های ورزشی مراجعه کنیم تا زیر نظر مربیان و متخصصین تغذیه چربی‌ های بدن خود را کاسته و یا در صورت کمبود وزن به وزن خود افزوده و بدنی ایده‌آل و متناسب داشته باشیم.

این نکته را نیز در نظر داشته باشد مصرف غذاهای فست‌ فود و سرخ‌ کردنی می‌تواند تا حد زیادی تناسب اندام شما را از بین برود پس برای داشتن بدن و وزن ایده‌آل حتما از خوردن این‌گونه مواد خوراکی باید پرهیز نمایید .

ما می توانیم در طول سال با دریافت رژیم کاهش وزن به صورت اصولی و علمی و بدون فشار آوردن اضافی بع بدنمان وزن خود را ایده آل کنیم و یا از ابتدای سال به فکر ورزش و رژیم ورزشی باشیم، اینگونه به هیچ وجه مشکلی برای بدن ما پیش نمی آید و ما نیز به مقصود خود میرسیم.

امیدواریم دل شما همیشه شاد باشد و لحظات بسیار زیبایی را در کنار خانواده خود سپری کنید و در ایده ‌آل‌ترین حالت جسمانی بدن خود قرار داشته باشید و روحتان نیز سرشار از امید ، شادی و خوشی باشد.

 سپس که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید .

منبع: https://jahangirdiet.com/