در بین انبوه میوه‌ های جنگلی میوه‌ای وجود دارد که شباهت زیادی به شاه ‌توت دارد و رنگ جذاب آن همیشه باعث دلربایی انسان می‌شود مخصوصاً برای ما ایرانی‌ ها که در سفرهای خاطره‌ انگیز خود به شمال ایران این میوه را در کنار جاده ها دیده‌ایم که توسط دست ‌فروشان به فروش می‌رسد، امروز قصد داریم تا در مورد تمشک با شما عزیزان گفت‌وگو کنیم پس لطفاً تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا متوجه شوید که این میوه خوش ‌رنگ و خوش‌طعم چقدر فواید درمانی بالایی دارد .

تمشک غنی از الا گیک اسید است که برای پیشگیری از سرطان‌های مختلف بسیار خاصیت دارد این سرطان‌ها شامل سرطان‌های پوست ریه و مثانه سینه و مری می‌باشند ،تمشک سرشار از یک آنتی ‌اکسیدان خاص است که می‌تواند در تولید سلول‌های سرطانی و کاهش آن‌ها کاملاً مثمرثمر باشد پس می‌توان گفت تمشک در مبارزه با سرطان بسیار خاصیت دارد .

فیبر دیگر ماده‌ای است که در تمشک بسیار فراوان وجود دارد و همان‌ طور که می‌دانید فیبر برای حفظ سلامت قلب بسیار مهم و ضروری است ،یک فنجان تمشک حاوی هشت گرم فیبر است، ، علاوه‌ بر آن تمشک دارای آنتوسیانین هاست که برای حفظ سلامت قلب و جلوگیری از خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مخصوصاً در خانم‌ها را به حداقل می‌رساند پس تمشک برای حفظ سلامت قلب بسیار ضروری است .

طبق تحقیقات انجام ‌شده مشخص گردیده که تمشک دارای موادی است که می‌تواند در کاهش ابتلا به دیابت نوع دو به‌ شدت مفید باشد.

 همین ‌جا اجازه دهید نکته‌ای را خدمت شما عرض کنیم و آن این است که برای افرادی که مبتلا به بیماری دیابت هستند ضروری و لازم است که زیر نظر متخصص تغذیه قرار بگیرم و رژیم کاهش قند خون را استفاده کنند چرا که میزان و مقدار مصرف هر یک از مواد خوراکی و غذایی برای این عزیزان باید تعریف شود تا سلامت آن‌ها به خطر نیفتد ، برای این کار حتماً نیاز به حضور فیزیکی نیست و می شود از رژیم درمانی آنلاین نیز استفاده کرد.

در تحقیقات دیگری که بر روی این میوه‌ی جذاب و خوش ‌رنگ و خوشمزه انجام ‌شده مشخص ‌گردیده که سلولوئید های موجود در تمشک اثرات بسیار مثبتی در حافظه دارند پس می‌توان گفت در افزایش قدرت مغز نیز این میوه می‌تواند کاربرد داشته باشد .

اگر به‌ دنبال کاهش وزن خود هستید قطعا میوه تمشک سیاه می‌تواند به شما کمک کند چرا که دارای فیبر بسیار بالا و چربی بسیار کم است و می‌تواند شما را برای مدت‌های زیاد سیر نگه دارد باز این ‌جا لازم است به شما نکته‌ای بگویم که برای کاهش وزن به‌ صورت اصولی و علمی باید زیر نظر متخصص تغذیه قرار بگیرید و رژیم کاهش وزن را دریافت کنید ، رژیمی که متناسب با متابولیسم بدن شما و سبک زندگی شما نوشته می‌شود .

تمشک  خواص دیگری  نیز دارد از جمله جلوگیری از ریزش مو -منبع قوی ویتامین c -منبع قوی  آنتی ‌اکسیدان و حتی منبع‌ های قوی ویتامین k- e و همچنین می‌تواند برای بارداری نیز بسیار به خانم‌ها کمک کنند و موارد دیگر که ما در این مقاله به آن نپرداختیم.

 امیدواریم توانسته باشیم مطالب مفیدی را در اختیار شما کاربران عزیز قرار داده باشیم. سپاس که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.

منبع: https://jahangirdiet.com/