در مقالات قبل راجع ‌به برخی فواید خرما با شما عزیزان گفتگو کردیم اما حالا قصد داریم تا در مورد خواص بی ‌نظیر سرکه خرما نیز با شما گفتگو کنیم پس لطفاً تا پایان این مقاله با ما همراه باشید .

شاید برایتان جالب باشد که بدانید سرکه خرما می‌تواند در کاهش وزن شما تاثیر به ‌سزا و مثبتی بگذارد در واقع مصرف سرکه خرما باعث می‌شود تا اشتهای شما کاهش ‌یافته و گرسنگی تان کمتر شود و اگر شما سرکه خرما را قبل ‌از مصرف غذا میل کنید مانع از افزایش قند خون خود می‌شوید چرا که این ماده در خود اسید استیک دارد و مانع از ترشح بیش ‌از اندازه آنزیمی که مسئول تجزیه نشاسته‌ها برای جذب در خون است می‌شود . پس هم در رژیم کاهش وزن و هم در کاهش قند خون موثر میباشد.

یکی دیگر از خواص سرکه خرما این است که می‌تواند در پیشگیری از سرطان ‌ها به بدن کمک کند این اتفاق دقیقاً مانند قدرت درمانی دانه زردآلو است، مصرف منظم سرکه خرما از آن جا که خاصیت آنتی ‌اکسیدانی بسیار زیادی دارد باعث جلوگیری از سرطان گوارش می‌تواند گردد .

یکی دیگر از خاصیت‌های سرکه خرما این است که می‌تواند در تقویت قلب به انسان کمک کند باز از آن جا که آنتی ‌اکسیدان کلرورژنیک اسید به جلوگیری از اکسیداسیون ذرات کلسترول کمک می‌کند این امر سبب می‌شود تا از قلب شما محافظت گردد .

در مقاله قبل گفتیم که خرما برای زنان باردار بسیار مفید است چرا که آن‌ها کالری بیشتری مصرف می‌کنند و خرما می‌تواند این میزان از کالری را به ‌راحتی برای آن‌ها تامین کند اما شاید برایتان جالب باشد که سرکه خرما نیز برای زنان باردار بسیار مفید است چرا که می‌تواند زایمان آن‌ ها را آسان ‌تر کند .

اگر به‌ صورت مرتب شما سرکه خرما بنوشید می‌توانید درد زایمان را تا حد زیادی کاهش دهید چرا که نوشیدن سرکه‌ی خرما می‌تواند هورمون ‌های درون رحم را تقویت کرده و حتی به افزایش شیردهی مادران شیرده نیز کمک کنند و از آن بهتر به خون ‌ریزی بعد از زایمان نیز در جهت جلوگیری از آن کمک شایان کند .

یکی دیگر از نکات مثبت سرکه خرما این است که می‌تواند در درمان خستگی بسیار مفید باشد از آن جا که سرکه خرما دارای منابع بسیار زیاد کلسیم و پتاسیم است می‌تواند در رفع خستگی به شما کمک کند .

اما کار به این‌ جا ختم نمی‌شود چرا که سرکه خرما می‌تواند در تسکین سر  درد تسکین سرفه تقویت سیستم ایمنی بدن کمک به رفع اختلالات قاعدگی درمان سوختگی و التهاب‌های پوستی و موارد دیگر به انسان کمک کند .

شما می‌توانید سرکه خرما را به ‌عنوان سس سالاد مصرف کنید یا در پخت و پز از آن استفاده کنید یا حتی برای ترشی از آن استفاده کنید و این کاملاً طبق سلیقه و ذائقه شماست.

 اما این نکته را در نظر داشته باشید شما باید به متخصص تغذیه مراجعه کنید و وی با توجه به شرایط جسمانی شما و آزمایش‌هایی که از شما گرفته‌ است بهترین رژیم غذایی را برای شما تجویز ‌کند.

 امیدواریم توانسته باشیم مطالب مفیدی را درمورد سرکه خرما در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم .

سپاس که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.

منبع: https://jahangirdiet.com/