خرما میوه‌ای پر از خاصیت و فواید مثبت است که برای بدن انسان لازم و اجباری است ، خرما بسیار راحت هضم می‌شود و انرژی بسیار بالایی دارد و نکته جالبش اینجاست که برای هضم خود هیچ‌ گونه ویتامینی از بدن برداشت نمی‌کنند زیرا که خود منبع غنی از ویتامین هاست ، با ما همراه باشید تا در مورد برخی خواص خرما با یکدیگر در این مقاله گفتگو کنیم.

همان‌طور که در سطر بالا اشاره کردیم اولین خاصیت مهم خرما این است که انرژی بدن را افزایش می‌دهد چرا که خرما دارای مواد قندی قابل‌ توجهی است و در فاصله بسیار کوتاهی بعد از مصرف، انرژی آن در سطح بدن تکثیر می‌شود.

مورد دوم این است که خرما می‌تواند سیستم ایمنی بدن را مقاوم ‌تر کند چرا که طبق تحقیقاتی که انجام ‌شده مشخص ‌شده بین سوخت ‌و ساز گلوکز و ترکیب اسیدهای چرب و تری گلیسیرین یا چربی خنثی ارتباط بسیار نزدیکی وجود دارد و از آن جایی‌ که گلوکز بدون حضور انسولین در بافت‌ها قابل ‌استفاده نیست پس این ‌موضوع سبب می‌شود چاقی در زمانی‌ که غلظت انسولین در بافت‌ ها کافی نیست امکان ‌پذیر نباشد ،  نتیجه این می‌شود که مصرف زیاد کربوهیدرات‌ها می‌تواند تاثیر شگرفی در تبدیل جریان متابولیسم گلوکز و لیپیدوژن داشته باشد و این امر باعث می‌شود تا انبوه چربی‌ها در بدن به حداقل برسد .

یکی دیگر از تأثیرات مثبت خرما این است که می‌تواند در درمان بیماری یبوست نقش مهمی را ایفا کند چرا که خرما پاک‌ کننده دستگاه گوارش و از بین برنده سموم بدن است شاید جالب باشد برایتان که بدانید خرما می‌تواند اصلاح‌ کننده مزاج نیز باشد و همچنین خرما یک ملین بسیار قوی برای از بین بردن یبوست نیز محسوب می‌شود .

از دیگر فواید خرما باید به تنظیم‌کننده فشار خون بودن آن اشاره کرد.

از آن جا که خرما منبع غنی‌ از پتاسیم است فشار خون انسان را می‌تواند کنترل کند چرا که این ماده معدنی در مدیریت فشار خون بسیار نقش بسزایی را ایفا می‌کند مصرف ناکافی پتاسیم ممکن است دچار سنگ کلیه کند انسان رابرای کلیه خطر ساز شود و سنگ کلیه به وجود بیاید .

از دیگر فواید خرما می‌توان به جلوگیری از ریزش مو بودن آن اشاره کرد ، خرما بسیار غنی از آهن است و می تواند جریان خون را در پوست سرعت و بهبود بخشد و همین  امر می‌تواند به رشد مو کمک کند هر چند که باید در مورد این مورد تحقیقات بیشتری انجام شود .

حالا که درمورد مو صحبت کردیم اجازه دهید در مورد کلمه‌ای جدا نشدنی از مو یعنی پوست نیز  صحبت کنیم .

سلامت پوست نیز توسط خرما کاملاً بهبود پیدا می‌کند یکی دیگر از خواص مهم خرما این است که می‌تواند با توجه به داشتن ویتامین‌ها  پوست بدن انسان را بهبود بخشد و به قابلیت ارتجاعی پوست بدن کمک کند .

خرما می‌تواند برای زنان باردار بسیار مفید باشد چرا که زنان باردار چیزی در حول‌ و حوش سیصد کالری بیشتر از سایر افراد مصرف می‌کنند و برای همین می‌توانند خرما را در رژیم غذایی خود قرار دهند تا کالری بیشتری به بدن آن‌ها برسد .البته که زنان باردار باید در دوران بارداری خود زیر نظر متخصص تغذیه رژیم بارداری را که مخصوص آن‌ها است داشته باشند که در آن قطعا خرما نیز وجود خواهد داشت .

ورزشکاران نیز می توانند در رژیم ورزشی خود از این میوه پر از خاصیت استفاده کنند چرا که انرژی بسیار زیادی به آن ها می دهد.

خرما فواید بی‌شمار دیگری نیز دارد که ما در این مقاله به این چند مورد اشاره کردیم.

 امیدواری بدن شما همیشه در سلامت کامل باشد و روح شما نیز در آرامش.

 سپاس که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید .

منبع: https://jahangirdiet.com/